رئیس شورای پاپی خانواده واتیکان در سفر خود به تهران با معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان و خانواده دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رادیو واتیکان، رئیس شورای پاپی خانواده واتیکان، اسقف اعظم، وینچنزو پالیا، به دنبال بازدید رسمی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، شهین دخت مولاوردی، از شورای پاپی واتیکان خانواده در فوریه سال 2015، این هفته برای بازدیدی رسمی به ایران سفر کرد.

وی روز دوشنبه سیزدهم ژوئن در تهران با خانم مولاوردی معاون رئیس جمهور دیدار کرد. در پی این ملاقات، بیانیه ای منتشر شد که متن آن از این شرح است: به دنبال دیداری که در ماه فوریه سال 2015 در واتیکان انجام گرفت، رئیس شورای پاپی خانواده واتیکان، اسقف اعظم وینچنزو پالیا، روز دوشنبه با معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان و خانواده، سرکار خانم شهین دخت مولاوردی دیدار کرد.

اصلی ترین محورهای این گفتگوی صمیمی، نیاز مبرم به امور ثمربخش در خصوص خانواده، این نهاد ارزشمند جامعه، و بحث های فراوان در خصوص شان و منزلت زنان بودند.

چالش جهانی گرم شدن کره زمین در همه عرصه ها و همه فرهنگ های مربوط به خانواده و شان و منزلت زنان و همچنین اخبار دلخراش مربوط به جنگ و فقر به توجه ویژه به آسیب پذیرترین اعضای جامعه یعنی زنان، کودکان و سالمندان نیاز دارد.

در پایان، نباید بحران انسانی شدید اخیر که هم ملت های غربی و هم مردم دیگر دنیا را تحت تاثیر قرار داده است فراموش کنیم.

پشتیبانی قوی از نهاد خانواده می تواند گامی مهم در جهت مقابله با منطق کشتار و بهره کشی شود که دنیای ما را فراگرفته است. چنین پشتیبانی در سایه مشارکت فعال و دلسوزانه در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی، مذهبی و فرهنگی میسر است.

این دیدار، نشانه بارز همکاری است که امیدواریم به شکلی اثربخش و خردمندانه در جهت منافع مستضعفان، خانواده ها و کل بشریت گسترش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار