فردا 24 جوزا مصادف با سالروز تولد و مرگ احمد ظاهر خواننده مشهور افغانستان است.

به یاد «احمدظاهر» خواننده محبوب افغانستانی
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، احمد ظاهر آوازخوان مشهور کشور افغانستان در 24 جوزای 1325 خورشیدی در شهر کابل متولد شد و در 24 جوزای سال 1358 به اثر حادثه ترافیکی از دنیا رفت.

فردا 24 جوزا مصادف با سالروز تولد و مرگ‌اش است.

احمد ظاهر یکی از آوازخوان‌های مشهور کشور افغانستان بوده و در منطقه نیز طرفداران زیادی دارد به طوری که امروز هنر و شخصیت هنری احمد ظاهر به یک نشانه شایسته و متبارز معرفت افغانستان در بیرون از کشور مبدل گشته است. سلطان حمد روزنامه نگار تاجیک در سفری که به افغانستان داشت در مقاله‌ای پیرامون جایگاه احمد ظاهر نوشت: " کيست احمد ظاهر که با گذشت بيش از 24 سال از مرگش با آوردن تنها يادی از او قلبها به درد می آيند و اشکها از چشمان دوستان و هوادارانش چون قطره‌های باران جاری می شوند؟ او چه انسانی بود؟ چه هنری داشت؟ چه افسونی کرده است که هرگز نمی توانيم فراموشش کنيم؟"

آری، امروز در روی زمين يگان تاجيک يا فارسی زبان کمابيش از فرهنگ باخبری يافت نمی شود که نداند احمد ظاهر کيست و يا سرود و آهنگهای او را نشنيده باشد. نه تنها پارسی گويان، بلکه نمايندگانی از ديگر ملتها که دوست‌دار هنر آواز خوانی در واقع اصيل و والا هستند، امروز احمد ظاهر را خوب می شناسند. سرود هايش را زمزمه می کنند.

اضافه می‌شود که از احمد ظاهر چهارده آلبوم به جا مانده است. آرامگاه احمد ظاهر در قبرستان «شهدای صالحین» شهر کابل است.

پایان پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.