شورای امنيت ملی به نيروهای امنيتی افغان دستور داده است تا هرچه زودتر، منابع مالی طالبان را در گوشه و كنار افغانستان قطع كنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ تواب غورزنگ سخنگوی شورای امنیت ملی در نشست خبری به رسانه‌ها گفت که به نظامیان افغان دستور داده شده است تا تمامی منابع داخلی مالی طالبان به روی این گروه قطع و خشکانیده شود.

وی در مورد ادعای نظامیان پاکستانی مبنی بر موجودیت مراکز طالبان پاکستانی گفت: گروه های تروریستی در افغانستان نه بلکه در خاک پاکستان آموزش و پرورش می یابد و اما سهم گيری بيشتری نظاميان آمريكايی در جنگ افغانستان كه خوشبينی های مقام های افغان را نيز بيشتر كرده است. 

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت سهم گيری نظاميان امريكايي براي از بين بردن گروه هاي هراس افگن تاثير زيادي دارد اما به شرطي كه هرگونه عمليات نظاميان امريكايي بر اساس هماهنگي نظاميان افغان صورت گيرد. 

سخنگوی وزارت دفاع ملی تاکید کرد كه نبايد با انجام عمليات هاي نظاميان آمريكايي، تلفات ملكي افغان به بار آيد و نیز، خانه های افراد ملکی به بهانه جنگ، مورد بررسی قرار گیرد.

به باور مقام هاي حكومتی، اكنون سياست امريكا در افغانستان تغيير كرده و پس از كشته شدن رهبر گروه طالبان، واشنگتن براي از بين بردن سران طالبان دست به اقدام شده است.

در كنار سهم گيری آمريكا، عمليات های نظامی نيروهای افغان نيز در برابر اين گروه افزايش چشم گيری داشته است كه در سه ماه اخير، بيش از يك هزار عمليات نظامی انجام شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار