نماینده بان کی مون گفت تنها در یک سال گذشته 10 هزار کودک یمنی قربانی بیماری های قابل پیشگیری شده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «استفان دوجاریک » سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس خبری روز چهارشنبه با اشاره به این که گفت وگو های صلح یمن روز سه شنبه در نشست های جداگانه ای میان نماینده سازمان ملل با نمایندگان انصارالله ، هیئت دولت مخلوع یمن ونمایندگان مجلس اعلای این کشور به پایان رسیده و دور تازه این گفتگو ها درکویت ادامه یافته است.

به گفته وی طرف ها در این گفتگو ها بر سر آزادی شماری از زندانیان و اسرا تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان به توافق رسیده اند.

دوجاریک یاد آور شد که اسماعیل شیخ احمد نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در یمن ضمن ابراز نگرانی از شرایط زندگی مردم این کشور گفته است در روز های اخیر گزارش های دردناکی از تنگنا ها و مشکلات مالی و بهداشتی این مردم دریافت کرده که نشان می دهد میلیون ها تن از آنان حتی از دسترسی به ابتدایی ترین خدمات ومایحتاج روزمره محروم مانده اند.

به گفته وی نماینده دبیر کل سازمان ملل ابراز امیدواری کرده است که رنج و محرومیت مردم یمن قبل از فرارسیدن ماه رمضان طرف های درگیر را به تلاش بیشتر در جهت دستیابی به یک راه حل سریع و جامع برای بحران این کشور بر انگیزد.

دوجاریک افزود که اسماعیل شیخ احمد در گفتگو با نمایندگان طرفین بار دیگر از آنها خواسته است تا سرنوشت مردم کشور خود را فوق همه منافع خود در نظر گرفته و با نشان دادن روحیه سازش از این فرصت مغتنم برای حل بحران دوساله یمن استفاده کنند.

سخنگوی بان کی مون در نهایت با اشاره به شرایط دشوار زندگی مردم یمن یاد آور شد که تشکیلات بهداشتی این کشور بدلیل کمبود منابع مالی برای تامین نیاز های تجهیزاتی و سوختی بحالت فلج درآمده و درحال حاضربیش از 600 مرکز درمانی قادر به پذیرش بیماران یمنی نیستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار