مدیر آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه مدارس گچساران به 54 کتابخانه جدید نیاز دارد، گفت: کتابخانه‌های مدارس گچساران به بیش از 116 هزار جلد کتاب نیاز دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید ظهیرالدین پورالحسینی ظهر امروز در نشست کمیته نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار کرد: ایران اسلامی بر اساس چشم‌انداز دو ساله تا پایان 1404 هجری شمسی باید کشور نخست منطقه در حوزه‌های مختلف از جمله علمی و فرهنگی باشد.
 
وی افزود: در این راستا برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان در دستور کار قرار گرفته و باید تلاش بیشتری در این خصوص کرد.
 
مدیر آموزش و پرورش گچساران با اشاره به وضعیت کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: وضعیت کنونی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور مطلوب نبوده و افول این امر قابل مشاهده است.
 
پورالحسینی با اشاره به سرعت انتقال اطلاعات و تکنولوژی در عصر کنونی بیان کرد: راه‌اندازی کتابخانه‌های دیجیتال راهکار مطلوبی برای ارتقای وضعیت فرهنگ کتابخوانی در کشور است زیرا استفاده از کتابخانه‌های عمومی تا حدودی با موانعی روبه‌رو شده است.
 
وی کاهش در استفاده از زمان و برخی هزینه‌ها را از مزایای کتابخانه‌ای دیجیتال عنوان کرد و عنوان کرد: دسترسی آسان به کتاب‌های مورد نیاز از دیگر مزایای کتابخانه‌های دیجیتال است.
 
مدیر آموزش و پرورش گچساران با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های موجود در این اداره گفت: در حال حاضر در مقطع ابتدایی دخترانه 22 کتابخانه با 2 هزار و 850 جلد کتاب موجود است اما در این مقطع 12 کتابخانه جدید با 24 هزار جلد کتاب مورد نیاز است.
 
پورالحسینی ادامه داد: در مقطع ابتدایی پسرانه 17 کتابخانه با 2 هزار و 700 جلد کتاب موجود است که 10 کتابخانه با 21 هزار و 500 جاد کتاب جدید مورد نیاز است.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر 15 کتابخانه با 28 هزار کتاب برای مقطع متوسطه اول دخترانه وجود دارد، اظهار کرد: در این خصوص 8 کتابخانه با 20 هزار جلد کتاب جدید مورد نیاز است.
 
پورالحسینی افزود: در مقطع متوسطه اول پسرانه نیز 15 کتابخانه با 27 هزار جلد کتاب موجود است که 8 کتابخانه با 18 هزار جلد کتاب جدید نیز در این مقطع مورد نیاز است.
 
مدیر آموزش و پرورش گچساران یادآور شد: تعداد کتابخانه‌های موجود در مقطع متوسطه دوم پسرانه 11 واحد با 24 هزار و 500 جلد کتاب بوده که در این خصوص 7 کتابخانه جدید و 17 هزار جلد کتاب جدید مورد نیاز است.
 
پورالحسینی در پایان عنوان کرد: در مقطع متوسطه دوم دخترانه 13 کتابخانه با 27 هزار جلد موجود است که 9 کتابخانه با 16 هزار جلد کتاب جدید مورد نیاز این مقطع تحصیلی است.
 
انتهای پیام/ف
برچسب ها: مدارس ، گچساران ، کتابخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.