بر اساس گزارشی منتشر شده از "گروه فناوری بلانکو"، تلفن های همراه اندروید با سطح خرابی بسیار بالاتری نسبت به تلفن های آیفون مواجه هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت بیزنس اینسایدر در گزارشی نوشت: در سه ماهه ابتدایی سال 2016، تلفن های اندرویدی با 44 درصد خرابی مواجه بودند؛ رقمی که برای آیفون 25 درصد بوده است.

سطح خرابی دستگاه های اندرویدی در آسیا از سایر نقاط جهان بالاتر بوده است. 55 درصد از کل خرابی های اندروید در این قاره رخ داده است. 

تلفن های همراه سامسونگ با سهمی 43 درصدی، بیشترین خرابی ها را در سه ماهه ابتدایی سال به خود اختصاص داده اند. مدل های اس6 و اس5 این شرکت با 7 و 6 درصد خرابی در صدر جدول قرار گرفته اند. 

از سوی دیگر، آیفون 6 و 5اس با 25 و 17 درصد، بیشترین خرابی ها را در میان تلفن های همراه اپل به خود اختصاص داده اند. در حالی که این رقم بالاتر از گوشی اندرویدی به نظر می رسد، دلیل آن کمتر بودن تعداد مدل های شرکت اپل است.

تفاوت های موجود در کیفیت تلفن های اندرویدی و اپل، باید برای تولید کنندگان نگران کننده باشد. با افزایش سطح وابستگی کاربران به گوشی هایشان، میزان مقاومت دستگاه عامل مهمی در انتخاب تلفن همراه خواهد بود. همچنین پایین تر بودن سطح کیفی دستگاه باعث می شود تا برنامه نویسان علاقه چندانی به استفاده از آن وسیله نداشته باشند. 

در گزارشی که از سوی وبسایت بیزنس اینسایدر منتشر شده است، چند نکته در خصوص تلفن های همراه در جهان قابل توجه است.

- اندروید با در اختیار داشتن 83 درصد از بازار جهان، پر استفاده ترین سیستم عامل تلفن همراه محسوب می شود. در سه ماهه دوم سال 2015، 282.5 میلیون تلفن همراه با سیستم عامل اندروید تولید شد. در مقام مقایسه، اپل در این مدت زمان تنها 47.3 میلیون دستگاه آیفون تولید کرد.

- "تکثر،" یکی از بزرگ ترین مشکلات اندروید است. یک سوم کاربران اندرویدی هنوز از دستگاهی استفاده می کنند که قبل از سال 2012 تولید شده است. وجود این دستگاه ها ضعف های سیستم عامل را افزایش داده و باعث دشواری برنامه نویسی برای آن می شود.

- در عین حال تکثر را می توان یکی از ویژگی های مثبت اندروید دانست. کاربران با در اختیار داشتن گزینه های بسیار از شرکت های متفاوت، در رده های قیمتی مختلف، می توانند بهترین دستگاه را برای خود انتخاب کنند. تا ماه آگوست سال 2015، 24 هزار تلفن همراه اندرویدی از 1300 شرکت مختلف در جهان تولید شده است. 

- افزایش تعداد نرم افزارها مشکلاتی را برای تولید کنندگان آن ها ایجاد کرده است. با افزایش تعداد برنامه ها، قرار دادن آن ها در مقابل سایر نرم افزارها دشوارتر از گذشته شده است.

- گوگل امیدوار است بازارهای آینده را قبل از رقبا به دست آورد؛ اما این شرکت در انجام این کار با مشکلاتی رو به روست که دستیابی به هدفش را با موانعی رو به رو کرده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار