بنابر اعلام شرکت بین‌المللی داده‌ها، دوران رشد خیره‌کننده تولید و فروش تلفن‌های همراه هوشمند به پایان رسیده است.

آمار رسمی: رکود بازار گوش‌های هوشمند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت «وایرد،» بازار تلفن‌های همراه هوشمند با رکود مواجه شده است. بنابر اعلام شرکت بین‌المللی داده‌ها (آی‌دی‌سی)، تولیدکنندگان تلفن‌های همراه هوشمند سراسر جهان در سه ماهه نخست سال جاری میلادی حدود 335 میلیون دستگاه روانه بازار کردند که این رقم در مقایسه با همین دوران در سال گذشته تنها 2 دهم درصد افزایش داشته است. این رقم پایین‌ترین میزان افزایش در مقایسه دو سال متوالی را نشان می‌دهد که تاکنون به ثبت رسیده است.

این مسئله بدان معناست که دوران رشد خیره‌کننده تولید و فروش تلفن‌های همراه هوشمند به پایان رسیده است. اپل که همیشه مهارنشدنی به نظر می‌رسید، در سه ماهه نخست سال 2016 نسبت به مدت مشابه پارسال، با کاهش 16 درصدی فروش گوشی‌های آیفون مواجه شد.

دلایل بسیاری برای این مسئله می‌توان عنوان کرد. اما مهمترین مسئله این است که هر فردی که نیاز به تلفن همراه داشته باشد، یکی از آن‌ها را در اختیار دارد و این گوشی‌ها به حدی مدرن و باکیفیت هستند که در بازه زمانی کوتاه نیاز نیست به روز رسانی شوند. 

از آن جا که تولیدکنندگان این نوع از تلفن‌ها هم‌اکنون به طور دقیق می‌دانند که در کجای بازار ایستاده‌اند، مبارزه برای کسب سهم بیشتر از این پس دشوارتر خواهد شد. همه آن‌ها خواهان بیشترین سهم از بازار و قرار گرفتن در جایگاه نخست هستند. به طور مثال سامسونگ در سه ماهه نخست سال جاری حدود 82 میلیون تلفن همراه هوشمند روانه بازار کرد که این میزان از مجموع خروجی این محصول از دو شرکت اپل و «هواوی» بیشتر بود.

سامسونگ به این دلیل همچنان در بازار تلفن همراه هوشمند پیشرو است که دست انتخاب مشتریان خود را بسیار باز می‌گذارد. اپل نیز با معرفی آیفون «اس ‌ای» همین روند را در پیش گرفته است. اس ای در واقع یک آیفون «6 اس» در جلد آیفون «5 اس» است. البته تا زمانی که گزارش فروش بعدی اپل منتشر نشود، نتیجه این راهکار مشخص نخواهد شد.

چینِ غیرقابل پیش‌بینی

گزارش شرکت بین‌المللی داده‌ها یک نتیجه جالب دیگر نیز در بر داشت. شرکت‌های چینی «اوپو الکترونیکز» و «ویوو» به ترتیب جایگاه چهارم و پنجم را در لیست بزرگترین تولیدکنندگان تلفن همراه هوشمند اشغال کردند. این شرکت‌ها جایگزین نام‌های معروفتری مانند «لنوو» و «سیاومی» شدند. البته مسئله مذکور با توجه به این که چین بزرگترین بازار گوشی هوشمند جهان را دارد چندان تعجب‌برانگیز نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار