استاف: وقت آن است که تلفظ نام "هواوی" را یاد بگیریم

به نوشته استاف، هواوی با نام نه چندان معمول خود، توانسته در میان رقبایی همانند سامسونگ و اپل موفقیت عظیمی به دست آورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "استاف"؛ شرکت چینی هواوی چند سال پیش فعالیت خود را در بازار تلفن همراه آغاز کرد. در سال 2013 زمانی که شرکت های بزرگ سالن های اختصاصی و عظیمی را در نمایشگاه های بین المللی به خود اختصاص می دادند، هواوی طرفداران کمی داشت و بسیاری نام این شرکت را هم نمی توانستند تلفظ کنند. اکنون با گذشت چند سال، این شرکت به سومین تولید کننده تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی-ارتباطی در جهان تبدیل شده است.

هواوی که در زمینه های دیگری از جمله تجهیزات شبکه فعالیت دارد، در گزارش اخیر خود از افزایش 33 درصدی سود سال 2015 خبر داد. درآمد 5.7 میلیارد دلاری این شرکت در سال گذشته، آن را بعد از 7 شرکت آمریکایی و یک شرکت تایوانی در زمینه تکنولوژی قرار می دهد.

بر خلاف بسیاری از رقبا، سهام شرکت هواوی به صورت عمومی تبادل نمی شود. به همین دلیل این شرکت افتتاح شده توسط یک ژنرال چینی، هیچ دلیلی برای انتشار رقم های سود و درآمد خود ندارد؛ اما همچنان این کار را انجام می دهد.

هواوی با وجود موفقیت بسیار در زمینه تولید تلفن همراه همچنان نتوانسته در آمریکا از رقبای خود پیشی بگیرد. به همین خاطر نام آن در این کشور چندان شناخته شده نیست. 

با این حال شرکت هواوی از این وضع چندان ناراضی نیست. در حالی که افراد بسیاری به آینده شرکت شیائومی امیدوار هستند، هواوی توانسته 70 درصد تلفن همراه بیشتر، با بهای 40 درصد بالاتر در بازارهایی خارج از چین به فروش رساند.

در بازارهای خاورمیانه و آفریقا، هواوی توانسته میزان فروش محصولات خود را دو برابر کند و فاصله اش را با اپل، سومین فروشنده تلفن همراه این بازارها، بسیار کمتر کند.

در حالی که سرمایه گذاران نمی توانند در آینده هواوی نقشی ایفا کنند، آن ها باید در نظر داشته باشند که این شرکت رقبای خود در زمینه تجهیزات الکترونیکی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و ممکن است سهم بازار آن ها را نصیب خود کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار