پیش‌بینی تغییرات اندک در گوشی جدید اپل بسیاری از سرمایه‌گذاران و مشتریان این شرکت را ناامید کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شرکت اپل در حالی امروز از آخرین نسخه گوشی هوشمند آیفون خود رونمایی خواهد کرد که بسیاری از سرمایه‌گذاران و مشتریان پر و پا قرص محصولات این شرکت امیدوارند نسخه سال آینده این گجت دوست‌داشتنی پیشرفت‌های بیشتر و بهتری نسبت به آیفون جدید داشته باشد. 

طبق پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌های قبلی، شرکت اپل به عنوان یکی از برترین برندهای جهان قرار است امروز – چهارشنبه - در کنفرانس سالانه خود در سان‌فرانسیسکو در اقدامی که نویدبخش عرضه هدفون‌های بی‌سیم در آینده است، از یک گوشی هوشمند جدید بدون "جک هدفون" رونمایی کند. همچنین گفته می‌شود دکمه "هوم" آیفون جدید موسوم به آیفون 7 از یک دکمه فیزیکی به یک دکمه لمسی کوچک با قابلیت ویبره تغییر کرده و دوربین نسخه پلاس آن نیز به لنز دوگانه مجهز خواهد بود. 

شرکت اپل معمولاً در طراحی محصول اصلی خود یعنی گوشی آیفون که بیش از نیمی از درآمد خود را از آن کسب می‌کند هر دو سال یکبار یک تغییر کلی ایجاد می‌کند و بر همین اساس، آخرین بازطراحی بزرگ این گوشی هوشمند مربوط به آیفون 6 در سال 2014 است. اما آنچه که تا امروز از طراحی آیفون 7 به بیرون درز کرده، نشان می‌دهد دوره زمانی این چرخه تغییر و نوآوری اکنون دستکم به 3 سال افزایش یافته است.

برخی تحلیلگران معتقدند شاید دلیل اینکه اپل در طراحی آیفون جدید تغییرات قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به آیفون قبلی ایجاد نکرده این است که کارشناسان این شرکت در حال کار برروی تغییرات بزرگتری هستند که احتمالاً برای سال آینده آماده خواهند شد. 

به گفته این تحلیلگران، فروش آیفون امسال برای دو فصل متوالی با کاهش رو به رو شد که تاکنون در تاریخ این شرکت سابقه نداشته است و به همین دلیل، اپل برای مشتریانی که عادت به ارتقای گوشی آیفون خود دارند، به ناچار بهبودهای محدودی را در آیفون 7 در نظر گرفته است تا فروش آن را تضمین کند. 

به همین دلیل، برخی کارشناسان و وبسایت‌های فعال در حوزه آی‌تی به کاربران آیفون توصیه می‌کنند برای ارتقای گوشی خود تا سال آینده که تولد 10 سالگی آیفون است، صبر کنند. طبق پیش‌بینی آنها، آیفون 8 شاهد تغییرات ظاهری گسترده‌ای نسبت به نسل قبلی خود خواهد بود و دکمه هوم نیز به داخل صفحه نمایش منتقل خواهد شد. 

به اعتقاد آنها، روند نزولی فروش آیفون و فشاری که در آینده نه چندان دور از سوی سرمایه‌گذاران برای معکوس کردن این روند به اپل وارد خواهد شد، این پیش‌بینی را به واقعیت نزدیکتر می‌کند؛ بویژه آنکه آیفون 7 نیز پیش از رونمایی، بسیاری از سرمایه‌گذاران را ناامید کرده است.

سرمایه‌گذاران و سهامداران اپل معتقدند این شرکت برای جلب رضایت کاربرانی که هر سال منتظر تعویض آیفون قدیمی خود با یک آیفون جدید هستند، باید نقشه راه خود را تغییر دهد؛ در غیر این صورت نمی‌تواند به صعودی شدن و صعودی ماندن روند فروش خود در آینده امیدوار باشد. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار