نرم افزار داعش برای گوشی های اندروید در کانادا

وبسایت "تورنتو سان" از احتمال ساخت نرم افزاری تبلیغاتی مخصوص گوشی های هوشمند بوسیله گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت "تورنتو سان"  در گزارشی نوشت: گروه تروریستی داعش در سال جاری میلادی از حد و مرز خود تجاوز کرده و فیلم های اعدام و گردن زنی های وحشیانه خود را در یوتیوب و توییتر منتشر کرده است. این گروه تروریستی حتی پیام های تبیلغاتی خود را برای جذب نیروهای بیشتر در اتاق های چت قدیمی به اشتراک گذاشته است. در روزهای اخیر نیز نیروهای امنیتی کانادا هشدار داده اند گروه تروریستی داعش در حال ساخت نرم افزار مستقل خود برای گوشی های هوشمند است. این نرم افزار به راحتی روی دستگاه های اندروید قابل استفاده است و امکان دسترسی به آژانس خبری "اعماق" را برای کاربران فراهم می کند.  بسیاری از مقامات اطلاعاتی غربی معتقدند آژانس خبری "اعماق" وابسته به گروه تروریستی داعش است. 

به نوشته تورنتو سان، این نرم افزار همچنین شامل اطلاعاتی در خصوص شیوه زندگی در قلمروی تحت کنترل داعش است. حتی ممکن است برخی از فیلم های گردن زنی و اعدام داعش نیز در این نرم افزار موجود باشد.

فرمانده ارشد نظامی کانادا در این خصوص گفت: تولید یک نرم افزار به هیچ وجه کار پیچیده ای نیست. موضوع نگران کننده برای سازمان های اطلاعاتی غربی این است که چگونه داعش از این نرم افزار برای تبلیغات و استخدام نیرو استفاده خواهد کرد. به نوشته این وبسایت، استفاده از تکنولوژی گوشی های هوشمند، عملیات شستشوی مغزی را ساده تر می کند.

"هارگیت ساجان،" وزیر دفاع ملی کانادا به دولت و مردم پیشنهاد کرد برای مبارزه با گروه تروریستی داعش تنها به بمب ها و گلوله ها اکتفا نکنند؛ بلکه از شیوه های کاربردی تری استفاده کنند. وی در ادامه افزود: باید برای مقابله با این گروه تروریستی به دادِ قشر بیکار جامعه رسید.  زیرا با سرگرم کردن جوانان بیکار می توان مانع از پیوستن آنها به گروه های تروریستی شد. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار