کاهش بی‌سابقه فروش رایانه‌های شخصی

فروش پی سی (رایانه‌های شخصی) در سه ماهه پایانی سال 2015، 10.6 درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از انگجت؛ ویندوز 10 هم نتوانست کمکی به صنعت پا به سن گذاشته رایانه‌های شخصی –پی سی – کند و فروش این نوع از رایانه‌ها به کمترین سطح در سالهای اخیر رسید.

هرچند انتظار می‌رفت عرضه ویندوز 10 به بازارهای جهانی، به فروش پی سی رونق ببخشد؛ این سیستم عامل نیز نتوانست از کاهش 10.6 درصدی پی سی در سه ماهه چهارم سال 2015 جلوگیری کند. این رکود فروش فقط به محصولات مجهز به سیستم عامل ویندوز نبود زیرا اپل به عنوان بزرگترین تولیدکننده پی سی در جهان نیز با کاهش فروش محصولات مواجه شد.

دلیل استقبال کم کاربران از پی سی کاملا روشن است، سهولت در استفاده از انواع تبلت و گوشی‌های موبایل هوشمند در کنار وجود لب تاپ‌هایی با انواع قابلیت‌های مهندسی و فنی، کاربران را از خرید پی سی بی‌نیاز کرده است. مشکل دیگر، چرخه زمانی طولانی برای به روز رسانی یک نسخه خاص از سیستم عامل است. برخی معتقد بودند مایروسافت در عرضه رایگان ویندوز 10 مرتکب اشتباه بزرگی شد و انگیزه کاربران برای خرید نسخه‌های جدید را از بین برد.

شواهد نشان می‌دهد، انواع رایانه‌های پی سی در سال 2016 بازار درخور توجهی نخواهند داشت. شرکت‌های بزرگ سازنده پی سی باید بپذیرند علاوه بر نرم افزار، بخش‌های مربوط به سخت افزار پی سی ها نیز نیازمند تغییرات اساسی است؛ در غیر اینصورت زودتر از پیش‌بینی‌ها مجبور به ترک عرصه رقابت می‌شوند.

حجم صادرات شرکت‌های تولیدکننده پی سی در سه ماهه پایانی سال 2015 به شرح زیر است:

لنوو: 15 هزار و 384 دستگاه

اچ پی: 14 هزار و 206 دستگاه

دل: 10 هزار و 236 دستگاه

ایسوز: 6 هزار و2 دستگاه

اپل: 5 هزار و675 دستگاه

اِیسِر: 5 هزار و 277 دستگاه

دیگر شرکت‌ها: 18 هزار و 940 دستگاه  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار