ریاست جمهوری افغانستان با نشر اطلاعیه ای، خبر اجرای حکم اعدام بالای شش تروریست طالبان را در زندان پلچرخی کابل را تایید کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،ریاست جمهوری افغانستان با نشر اطلاعیه ای، خبر اجرای حکم اعدام بالای شش تروریست طالبان را در زندان پلچرخی کابل را تایید کرده است.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشرخبرنامه ای گفته است که حکم اعدام بالای ۶ تروریست طالب صبح امروز اجرا شده است.

در خبرنامه آمده است: " محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در مطابقت با احکام قانون اساسی، قوانین جزا و دساتیر دین مبین اسلام و سایر الزامیت‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان، با درنظرداشت تقاضای مکرر خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی، حکم اعدام شش تن از مرتکبین جرایم سنگین و جنایات علیه افراد ملکی و امنیت عامه را به عنوان عاملین شش قضیۀ جداگانه توشیح کرده است".

در خبرنامه آمده است که توشیح این حکم بعد از بررسی دقیق، تکمیل شدن روند منصفانه و عادلانه بودن محاکم با در نظرداشت الزامیت حقوق بشری افغانستان صورت گرفته است. این حکم امروز توسط مراجع عدلی و قضایی در مطابقت با قوانین کشور اجرا شد.

ریاست جمهوری خاطر نشان ساخته که دولت افغانستان با درنظرداشت تطبیق روند شفاف، دقیق و عادلانه عدلی و قضایی، متعهد به تامین عدالت و به کیفر رساندن مجرمینی می باشد، که به اعمال تروریستی و جنایی دست زده و مردم بیگناه را به قتل رسانده، امنیت و مصونیت عامه را به مخاطره قرار می‌دهند.

گفتنی است که پیش از این گزارش هایی وجود داشت که شش زندانی طالب که در رویدادهای تروریستی در افغانستان دخیل بودند بامداد امروز (۱۹ ثور) در زندان پلچرخی کابل اعدام شده اند.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ اسامی اعدام شده ها، محمدعثمان، محمدخان، حجت الله، حمدالله، حضرت الله و خان آقا اعلام شده بود.

گفته می شود که دو تن از اعدام شده ها در ترور استاد برهان الدین ربانی رییس شورای عالی صلح و عبدالله لغمانی معاون امنیت ملی دست داشته اند.

این در حالی است که پیش از این محمداشرف غنی رییس جمهور کشور در سخنرانی در مجلس نمایندگان از برخورد قاطع با جنايتكاران خبر داده بود.
انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، ارگ ، طالب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.