فرود هواپیمای حامل نظامیان خارجی در جنوب یمن

شبكه المیادین از فرود یك هواپیمای نظامی به همراه شماری از سربازان خارجی در پایگاه «العند» در جنوب یمن خبرداد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبكه خبری المیادین چهارشنبه شب گزارش داد: این هواپیمای حامل یكصد سرباز خارجی بوده است.

در حالی كه بیش از یك سال از تجاوز عربستان و ائتلاف عربی- آمریكایی به یمن می گذرد، دور جدید گفت وگوهای صلح یمن٬اخیرا با حضور نمایندگان انصارالله و علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن و هیات ریاض در كویت آغاز شد.

مقام های یمن در این مدت بارها ائتلاف عربی و مزدوران سعودی را به نقض آتش بس و حمله به مناطق مختلف این كشور متهم كرده اند.

گفتگوهای قبلی در ماه دسامبر (آذر/دی) گذشته در ژنو٬ بدون نتیجه پایان یافت. عربستان با ائتلاف برخی كشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریكا از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز كرده تا«عبد ربه منصورهادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این كشور را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی كه امنیت شهرهای این كشور را تأمین می كنند، جلوگیری كند.

در اثر این حملات تاكنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و كودك شهید یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این كشور آسیب های جدی وارد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
نظامیان آمریکا اگر واقعا دین کاتولیک دین مسیحی دارید به طرفداری انصاالله یمن ،القاعده را نابود کونیدتا شیاطین از بین روند ،از طریغ خاک عمان به القاعده حمله نظامی کونید
آخرین اخبار