گزارش سی‌ان‌ان:

آیا آمریکا با کشتن بن‌لادن، تروریسم را ریشه‌کن کرد؟

وبسایت سی‌ان‌ان در گزارشی به بررسی نتایج کشته‌شدن بنیانگذار القاعده پرداخت.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، پنج سال پس از اینکه یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا «اسامه بن لادن،» بنیانگذار شبکه القاعده را در پاکستان به هلاکت رساند، گروه‌های تروریستی زیادی امنیت جهانی را تهدید می‌کنند.

حملات تروریستی از پاریس و بروکسل به استانبول و شبه‌جزیره سینا کشیده شده‌اند. این در حالی است که مقامات اطلاعاتی و تحلیلگران بر این باورند که تروریست‌های القاعده در انتظار فرصتی برای احیای این گروه هستند. در صورتیکه چنین اتفاقی رخ دهد جهان با خطر بیشتری از سوی این گروه روبرو خواهد بود.

مرگ بن لادن در سال 2011 یک دهه پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001  پیامی را در برداشت: آمریکا از کسانی که به آن حمله می‌کنند انتقام می‌گیرد.

«باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت:«زمانیکه سربازان آخرین دری که بن لادن پشت آن پنهان بود را باز کردند، این سرکرده تروریست فهمید مردم آمریکا 3 هزار نفری را که او کشته بود فراموش نکرده‌اند.»

نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا اوباما را به سستی در مقابله با تروریسم در جهان محکوم می‌کنند. این در حالیست که دولت اوباما کشتن بن لادن را پاسخی به این انتقاد می‌داند.

تحلیلگران و مقامات دولتی بر این باورند که به هلاکت رساندن بن لادن از پیشرفت تروریسم جلوگیری نکرد و در حال حاضر شاهد فعالیت‌های تروریستی از غرب آفریقا تا خاورمیانه هستیم. در نتیجه تروریسم چندین دهه با ما خواهد بود.

«جیمز کلپر،» اداره‌کننده کنونی اطلاعات ملی آمریکا در ماه فوریه به سناتورها گفت: «در حال حاضر تعداد زیادی گروه تروریستی نسبت به گذشته وجود دارد.» وی اعلام کرد گروه تروریستی داعش از القاعده قویتر است و همیشه خطر حمله این گروه به خاک آمریکا وجود دارد. کلپر همچنین اعلام کرد تعداد عناصر خارجی که به این گروه پیوسته بی‌سابقه است.

در پایان گزارش آمده است با اینکه قدرت داعش زیاد است اما با در نظر گرفتن انعطاف بیشتر عقاید القاعده، پیدایش دوباره این گروه قابل پیش‌بینی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار