روزنامه نیویورک تایمز نوشت جمهوریخواهان متحد علیه ترامپ، نگران هستند وی در انتخابات مقدماتی ایندیانا پیروز شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: جمهوری خواهان متحد علیه ترامپ، نگران هستند وی در انتخابات مقدماتی ایندیانا پیروز شود. تد کروز که دیگر امیدی به پیروزی در ایالت ایندیانا ندارد؛ همچنان در تلاش است تا با به دست آوردن حامیان بیشتر، شانس کاندیداتوری نهایی او در ماه ژوئیه را به چالش بکشاند.
کروز چند روز پیش در ایندیانا خطاب به یکی از حامیان ترامپ گفت: "او شما را فریب داده، ترامپ شما را احمق فرض کرده است."

آمارهای مقدماتی نشان می دهد ترامپ در ایالت ایندیانا از برتری مشخصی بهره مند است. این ایالت سرنوشت 57 رای را در انتخابات مقدماتی مشخص می کند. 

کروز در همین حال تبلیغات خود را در ایالت کالیفرنیا آغاز کرده است. این ایالت هنوز فاصله بسیاری تا روز رای گیری دارد؛ اما به دلیل اهمیت خود می تواند تغییرات بسیاری در روند انتخابات ایجاد کند.  کروز در همین راستا موفق شده حمایت فرماندار سابق کالیفرنیا، "پیت ویلسون" را به دست آورد. 

ویلسون هشدار داده است کاندیداتوری ترامپ می تواند برای جمهوری خواهان فاجعه بار باشد.  وی افزود شکست در ایندیانا می تواند مسیر پیش روی کروز را تخریب کند. ویلیون در این باره گفت: "هرچه ترامپ به رقم 1237 رای مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات مقدماتی نزدیک تر شود، شکست دادن او دشوارتر می شود."

جمهوری خواهان اعتراف کرده اند پیروزی ترامپ در ایالت ایندیانا می تواند ضربه شدیدی به کروز وارد کند. ترامپ نیز معتقد است در صورت پیروزی در این ایالت، کاندیداتوری او در انتخابات اصلی تضمین شده است.

در سوی دیگر انتخابات، آمار و اطلاعات خبر از رقابت نزدیک سندرز و کلینتون می دهد.  طرفداران سندرز در هفته های اخیر به دلیل دست نیافتن به آرای مورد نظر ناامید شده اند و احتمال پیروزی او را بسیار کم می دانند.

سندرز در سخنرانی خود در روز دوشنبه اظهار کرد برای به دست آوردن کاندیداتوری، به پیروزی بسیار عظیمی نیاز دارد.

در همین حال کلینتون 90 درصد از آرای مورد نیاز برای کاندیداتوری را به دست آورده است و از پیروزی خود در انتخابات مقدماتی اطمینان دارد. با این حال رای گیری هفته های آینده در ایالت هایی برگزار خواهد شد که سندرز در آن ها حامیان بیشتری دارد.

با افزایش محبوبیت ترامپ و افزایش تعداد پیروزی های او، جمهوری خواهان آماده جنگی تمام عیار علیه وی شده اند. مخالفان ترامپ با روش های غیر معمول بسیاری تلاش کرده اند ترامپ را شکست دهند، هرچند تاکنون نتیجه قطعی در این باره به دست نیاورده اند. گروه های مخالف ترامپ تاکنون 2 میلیون دلار صرف تبلیغات ضد ترامپ در ایالت ایندیانا کرده اند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار