سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین کشور روز سه شنبه هفته گذشته در راس یک هیات به هدف رسیدگی به مشکلات مهاجرین افغان در پاکستان وارد اسلام آباد شده بود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،آقای بلخی در این سفر ضمن ملاقات با سران حکومت پاکستان تعهد این کشور را برای ثبت و راجسترشدن مهاجرین فاقد مدرک و تمدید کارت ها تا پایان سال ۲۰۱۷ بدست آورده است.

همچنین وزیر امور مهاجرین با مقامات پاکستان روی برگزاری اجلاس سه جانبه متشکل از دو کشور و UNHCR و تطبیق تعهدات سه جانبه و تشکیل کمیته چهارجانبه متشکل از آتشه مهاجرین، سفارت افغانستان در پاکستان، پولیس پاکستان و وزارت سفران به منظور رسیدگی فوری به مشکلات مهاجرین به تفاهم رسیده است.

سید حسین عالمی بلخی می گوید که به ایجاد کمیته ها به سطح هر ایالت در پاکستان توافق شده تا از آزار و اذیت پناهجویان افغان در آن کشور، جلوگیری شود.

گفتنی است که در این کمیته نماینده دفتر سیاسی افغانستان در پاکستان، نماینده مهاجرین، نماینده کمیشنر پاکستان در امور مهاجرین افغان و نماینده پولیس ایالتی شامل می‌باشند که در صورت بروز کدام مشکلاتی موضوع را حل کنند.

به اساس معلومات وزارت مهاجرین و عودت کنند‌گان، در حال حاضر سه میلیون افغان در پاکستان زند‌گی می‌کنند که تنها یک و نیم میلیون آنها کارت اقامت داشته و بقیه فاقد مدرک هستند.

قابل یاد آوری است که تا سه هفته‌ی دیگر پروسه‌ی ثبت‌نام افغان‌های مهاجر در پاکستان شروع می شود.

پاکستان در روزهای پایانی ماه جدی سال گذشته ۱۶۰ تن از افغان‌های مهاجر را که به علت نداشتن اسناد قانونی بازداشت شده بودند، اخراج کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار