معاون اول رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد اقدامات اسرائیل در چند سال گذشته، این رژیم را در مسیری نادرست قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس از واشنگتن، این اظهارات جو بایدن انتقادات شدید و خلاف انتظاری بود که از نزدیک ترین متحد آمریکا در خاورمیانه مطرح می شد.
 
بایدن در سخنرانی میان اعضای یک گروه یهودیان امریکا موسوم به "جی استریت" که از سیاست های اسرائیل در زمینه شهرک سازی انتقاد می کند چشم انداز تاریکی برای تلاش های صلح در منطقه ارائه کرد که نشان از کاهش امیدها برای هرگونه پیشرفتی در این زمینه در مدت باقیمانده از ریاست جمهوری باراک اوباما دارد.

بایدن خاطر نشان کرد : «قاطعانه بر این باورم اقدامات اسرائیل در چند سال گذشته همچون توسعه مداوم و برنامه ریزی شده شهرک های یهودی نشین و مصادره اراضی فلسطینی، این رژیم را در مسیری نادرست سوق داده است.»

بایدن گفت در حال حاضر هیچ عزم سیاسی از جانب اسرائیلی ها و فلسطینی ها برای پیشبرد مذاکرات جدی مشاهده نمی شود.

از سوی دیگر ، نمایندگان احزاب مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در کنیست (پارلمان) این رژیم متحد شده اند با تصویب لایحه ای، نخست وزیری را به دو دوره محدود کنند.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد در صورت تصویب این لایحه، این محدودیت برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی اسرائیل به وجود خواهد آمد که در حال حاضر چهارمین دوره نخست وزیری خود را تجربه می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار