وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی تشکیل کشور مستقل فلسطین را "خودکشی" این رژیم دانست.

وزیر صهیونیست: برای خشنودی جامعه بین‌المللی خودکشی نمی‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی می‌گوید اجازه تشکیل کشور فلسطین در همسایگی این رژیم خودکشی است.

آیلت شاکد در مصاحبه‌ با مجله آلمانی اشپیگل ضمن تاکید بر این‌که «تشکیل کشور فلسطین امکان‌پذیر نیست»، افزود: اسرائیل «به دلیل فشار جامعۀ بین‌المللی دست به خودکشی» نخواهد زد.  

وی اجرای راه‌حل تشکیل دو کشور برای پایان دادن به پایمال شدن حقوق فلسطینان را که مورد تأیید سازمان ملل متحد است، ناممکن خواند و افزود: «من ترجیح می‌دهم به مبارزۀ خود ادامه داده و وضع خاورمیانه را برای جهان شرح دهم تا این‌که بر سر برداشتن گام‌هایی توافق کنم که جامعۀ بین‌المللی را خرسند می‌کند، اما به «کشور من» صدمه می‌زند.»

شاکد گفت: «من فکر می‌کنم فاصلۀ میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان آن‌چنان عمیق است که نمی‌توان در نسل ما پُلی میان آن‌ها زد. از منظر سیاسی ما به دنبال یک راه‌حل منطقه‌ای هستیم. یهودیه و سامریه (کرانۀ باختری) باید ضمیمۀ اسرائیل شوند.»

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار اشپیگل که «آیا منظور شما این است که نباید فلسطینی در کار باشد؟» گفت: «در اطراف ما دولت‌های ملی بسیاری در حال سقوط هستند: لیبی، سوریه، عراق. ما یک دولت شکست‌خوردۀ دیگر در همسایگی خود نمی‌خواهیم که چنان‌ که در غزه دیدیم به دژی محکم برای تروریست‌ها مبدل شود. ما تونل‌هایی در اطراف تل‌آویو و موشک‌هایی که به سوری اورشلیم هدف گرفته شده باشند را نمی‌خواهیم.»

این وزیر کابینۀ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این‌که «براساس نظرسنجی‌ها اکثریت صهیونیست‌ها خواستار تداوم مذاکرات صلح با فلسطین هستند»، گفت: «جناح راست در حال حاضر اسرائیل را کنترل می‌کند و ما بر مردم حاکمیت داریم. من فکر می‌کنم اکثریت اسرائیلی‌ها درک کنند که وجود دو کشور در حالتی مسالمت‌آمیز در آیندۀ نزدیک امکان‌پذیر نیست.»

این سیاستمدار تندروی صهیونیست دربارۀ ناآرامی‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی و مشکلات اقتصادی شدید فلسطینیان محصور شده در نوار غزه گفت: «ما مجبوریم این بحران را مدیریت کنیم...زوال اقتصاد غزه نیز به دلیل تحت کنترل تروریست‌ها بودن این منطقه است.»

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نواز غزه هستند که پایتخت آن قدس شرقی باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج رژیم صهیونیستی  از سرزمین‌های اشغال شده در سال 1967 هستند، اما رژیم صهیونیستی بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه 1967 را غیرممکن می‌داند.

در سال 2012 مجمع عمومی سازمان ملل متحد پس از رای گیری و به رغم مخالفت رژیم صهیونیستی و آمریکا، فلسطین را از یک «نهاد غیرعضو ناظر» به « یک کشور غیر عضو» تبدیل کرد. در شهریور سال گذشته نیز پرچم فلسطین برای اولین بار در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برافراشته شد.

 لوران فابیون، وزیر امور خارجۀ فرانسه، نیز در تاریخ 9 بهمن ماه سال جاری اعلام کرد فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت خواهد شناخت، حتی اگر آنچه که مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینیان خوانده می‌شود، سرانجامی نداشته باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار