رئیس حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه عملکرد ضعیف اتحادیه اروپا را در حل بحران‌های منطقه‌ای به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ مارین لو پن، رئیس حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه، روز گذشته با اذعان به این که اتحادیه اروپا قادر به حل هیچ بحرانی نیست، بر ضرورت تدوین یک الگوی جدید همکاری میان کشورهای اروپایی تاکید کرد.

رئیس جبهه ملی فرانسه با اشاره به بحران کنونی آوارگان در اروپا یا بحران اقتصادی و مالی که در سالهای اخیر اروپا با آن مواجه شده است، تاکید کرد: اتحادیه اروپا نشان داده است که قادر به حل هیچ بحرانی نیست. بنابراین لازم است که الگوی جدیدی برای همکاری میان کشورهای اروپایی ایجاد شود. برای ایجاد این الگو لازم است که تاریخ، حاکمیت و آزادی کشورها رعایت شود.

مارین لو پن با اشاره به تصمیم دولت انگلیس برای برگزاری همه پرسی درباره آینده این کشور در اتحادیه اروپا تصریح کرد هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید مثل انگلیس این امکان را داشته باشند که درباره آینده و سرنوشت خود در اتحادیه اروپا تصمیم گیری کنند.

"دیوید کامرون،" نخست وزیر محافظه کار انگلیس، که از طرف برخی احزاب و جریانهای سیاسی مخالف اتحادیه اروپا تحت فشار قرار دارد، متعهد شده است درباره سرنوشت کشورش در اتحادیه اروپا همه پرسی برگزار کند.
 قرار است این همه پرسی بیست و سوم ژوئن (3 تیر) برگزار شود.

رئیس جبهه ملی فرانسه که در کنفرانسی در شهر سینایا در مرکز رومانی سخن می گفت، تصریح کرد: انگلیسی ها دو ماه دیگر درباره آینده کشورشان در اتحادیه اروپا همه پرسی برگزار خواهند کرد تا مشخص شود آیا انگلیس در اتحادیه اروپا خواهد ماند یا این سازمان را ترک خواهد کرد. ما امیدوار هستیم که فرانسوی ها نیز چنین فرصتی را داشته باشند. انتظار ما که چندان هم بی‌جا نیست این است که هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا این امکان را داشته باشند که درباره وضعیت خود در اتحادیه اروپا تصمیم گیری کنند.

مارین لو پن این سخنان را در کنفرانسی که "لورنتیو ربگا،" نایب رئیس رومانیایی گروههای راست افراطی در پارلمان اروپا، تحت عنوان " کشورهای اروپایی و آزادیها" برگزار کرده بود، بیان کرد. برخی از دیگر نمایندگان جنبش های راست افراطی اروپا به ویژه "اتحادیه شمال" ایتالیا یا جنبش راست افراطی اتریش در کنفرانس سینایا شرکت کرده بودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار