رئیس جمهور آمریکا در سفر به عربستان با ملک سلمان دیدار خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ بنابر اعلام کاخ سفید، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، چهارشنبه آینده در سفر به عربستان سعودی با «سلمان بن عبدالعزیز،» پادشاه این کشور، دیدار خواهد کرد.  

اوباما قرار است در نشست با سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در عربستان شرکت کند. او در چهارمین سفر خود به عربستان سعودی از زمان رسیدن به قدرت، با پادشاه عربستان سعودی درباره مسئله مبارزه با گروه های تروریستی و راه حل منازعات موجود در منطقه به ویژه در سوریه، عراق و یمن گفتگو خواهد کرد.

نشست ریاض، ادامه نشستی است که مه 2015 (31 روز منتهی به 11 خرداد 94) در کمپ دیوید در غیاب ملک سلمان برگزار شد.

«راب مالی،» مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه (غرب آسیا) و خلیج فارس، ادعا کرد: از نشست کمپ دیوید تاکنون «پیشرفتی واقعی» به دست آمده است.

وی افزود: در خصوص منازعات منطقه ای درست است که هنوز باید اقدامات زیادی انجام داد؛ اما  در سوریه پیشرفت به دست آمده است و توقف شکننده عملیات نظامی از 7 ماه پیش همچنان پابرجا است و در یمن نیز اوضاع بسیار بهتر از یک سال پیش است.

«بن رودس،» معاون مشاور امنیت ملی اوباما، نیز ادعا کرد: در این مذاکرات کمتر درباره فروش سامانه های دفاعی و بیشتر درباره گسترش توانمندی کشورهای خلیج فارس در مقابله با تهدیدات مختلف گفتگو خواهد شد.

بنابر اعلام کاخ سفید، اوباما پس از آن به لندن خواهد رفت و در آنجا با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، دیدار خواهد کرد.

کاخ سفید اضافه کرد اوباما همچنین برای گفتگو با «آنگلا مرکل،» صدراعظم آلمان، به «هانوفر» می رود که داعش و همکاری در مبارزه با تروریسم در برنامه کاری وی قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار