پادشاه عربستان سعودی با حضور در صحن پارلمان مصر به ایراد نطق پرداخت و طی آن از ایجاد منطقه آزاد تجاری در شمال سینا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رسانه‌های خبری مصر، ملک سلمان امروز یکشنبه به پارلمان مصر رفت و به ایراد نطق در میان اعضای پارلمان پرداخت.

وی سفر خود به قاهره را فرصتی تاریخی برای تقویت همکاری و اقدام مشترک با مصر برشمرد و گفت: ما شاهد امضای چندین توافقنامه، معاهده و یادداشت تفاهم از جمله احداث پل ارتباطی بین دو کشور برادر مصر و عربستان بودیم و این پل دو قاره آسیا و آفریقا را به یکدیگر مرتبط می‌کند و دروازه عربستان برای رسیدن به قاره آفریقا خواهد بود و باعث تقویت مبادلات تجاری دو کشور می‌شود و گذرگاهی برای زائران حج خواهد بود.

ملک سلمان همچنین از ایجاد منطقه آزاد تجاری در شمال سینا خبر داد و تأکید کرد که این امر به توسعه اقتصادی منطقه و فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای مردم دو کشور کمک خواهد کرد.

ملک سلمان در بخش دیگری از اظهاراتش بر ضرورت مبارزه با تروریسم و فعال سازی قدرت عربی مشترک تأکید کرد.

اظهارات ملک سلمان در حالی است که شامگاه دیروز دولت مصر رسماً از امضای توافقنامه مرزی آبی بین دو کشور مصر و عربستان سعودی و احداث پل ارتباطی دو کشور خبر داد، به‌موجب این توافقنامه دو جزیره صنافیر و تیران به داخل آبهای منطقه‌ای عربستان سعودی بازگردانده خواهند شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار