استقرار هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در صحرای سینا

پنتاگون قصد دارد به جای نظامیان آمریکایی، هواپیماهای بدون سرنشین در سینای مصر مستقر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ وزارت دفاع آمریکا  قصد دارد با کاهش تعداد نظامیان این کشور در صحرای سینای مصر، هواپیماهای بدون سرنشین را جایگزین آنان در این منطقه کند .

یک مسئول آمریکایی روز سه شنبه اعلام کرد وزارت دفاع آمریکا قصد دارد به علل مختلف از جمله افزایش تهدیدهای گروه تروریستی داعش، شمار نظامیان این کشور را که در چارچوب نیروهای صلح بان بین المللی  در شبه جزیره سینا حضور دارند، کاهش دهد.

مسئول آمریکایی افزود پنتاگون با کاهش نظامیان آمریکایی در صحرای سینا، هواپیماهای بدون سرنشین را جایگزین نظامیان در این منطقه خواهد کرد .

پس از امضای پیمان صلح میان مصر و رژیم صهیونیستی در سال 1979 ( پیمان کمپ دیوید)، توافق شد نیروهای صلح بان خارجی برای نظارت بر روند اجرای پیمان صلح در صحرای سینا استقرار یابند. در حال حاضر 700 نظامی آمریکایی در عملیات صلح بانی در صحرای سینا مشارکت دارند .

در پی تشدید حملات گروههای مسلح در صحرای سینا، نیروهای صلح بان  بین المللی در ماههای اخیر به حالت آماده باش کامل درآمده اند .

در انفجار سپتامبر گذشته در سینا دست کم شش نیروی صلح بان خارجی از جمله چهار نظامی آمریکایی زخمی شدند.

"جف دیویس،" سخنگوی پنتاگون، روز سه شنبه اعلام کرد: وزارت دفاع آمریکا به تعهداتش در ادامه عملیات صلح بانی در صحرای سینا پایبندی کامل دارد؛ اما می خواهد از هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیزات نظامی پیشرفته در برخی ماموریت های خطرناک در این منطقه استفاده کند .

جف دیویس افزود: فکر نمی کنم کسی از عقب نشینی ( خروج )‌ کامل ما از سینا حرفی بزند؛ ولی ما مسئله تعداد نظامیان مستقر در این منطقه را بررسی خواهیم کرد چون فکر می کنم که تجهیزات پیشرفته بتوانند به جای نیروها برخی ماموریت ها را انجام دهند.

وی تاکیدکرد اشتون کارتر وزیر دفاع و برخی از مسئولان آمریکایی گفتگوهای رسمی را با اسرائیل و مصر درباره این موضوع آغاز کرده اند .

دیویس‌گفت مقامات آمریکایی بر این عقیده اند که شماری از نظامیان این کشور و نیروهای صلح بان بین المللی ازپایگاه الجوره در شرق شهر العریش و نزدیک نوار غزه به جنوب سینا انتقال یابند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار