مصر به جنبش حماس اعلام کرده است با ايجاد منطقه آزاد تجاري در نوار غزه مخالف است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار فلسطين؛ حماس بر اساس وعده مصريها براي ايجاد منطقه آزاد تجاري در نوار غزه، با قاهره براي بستن تونلهاي مرزي بين نوار غزه و مصر همکاري مي کند. تونلها از زمانيکه رژيم صهيونيستي با همکاري رژيم حسني مبارک ديکتاتور سابق مصر ، نوار غزه را به محاصره کامل خود در آورده است تنها راه انتقال کالاهاي اساسي فلسطينيان است.  
"رأفت شحاته" رئيس سازمان اطلاعات مصر در حاشيه سفر يک هيئت بلند پايه از جنبش حماس به رياست خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس به اعضاي اين هيئت اطلاع داده که قاهره با ايجاد منطقه آزاد تجاري با نوار غزه مخالف است.
برخي منابع به روزنامه الوطن چاپ مصر گفتند سرلشکر شحاته به مشعل گفته است مصر به سبب خطري که ايجاد منطقه آزاد تجاري بين مصر و نوار غزه در سينا دارد با آن مخالف است علاوه بر اينکه در آينده نيز به نفع فلسطينيان نخواهد بود.  
برخي منابع اطلاعاتي فاش کردند در اين ديدار درباره تسهيلاتي که مصر مي تواند در مقابل مخالفت با طرح ايجاد منطقه آزاد تجاري قرار دهد بحث و تبادل نظر شده است.  
قائل شدن تسهيلات بيشتر براي ورود فلسطينيان و کالاها ، افزايش سوخت و برق صادراتي مصر به نوار غزه از تسهيلات درخواستي حماس در اين مذاکرات بوده است. در مقابل حماس اعلام کرده است با مقامات مصري همکاري خواهد کرد تا تونلهاي مرزي بين مصر و نوار غزه براي هميشه بسته شود .  
اين منابع گفتند مشعل بر علاقه مندي جنبش حماس براي اجراي بندهاي آشتي بين فلسطينيان تأکيد و تصريح کرده است حماس به سوي همه گروههاي فلسطيني براي آزادسازي سرزمين دستانش را دراز مي کند.  
شحاته بر آمادگي مصر براي گفتگو بين حماس و فتح و ساير گروههاي فلسطيني براي از بين بردن هرگونه مانع اجراي توافق آشتي تأکيد کرد .  
مشعل براي شرکت در مراسم سالگرد فتح قدس به دست صلاح الدين ايوبي وارد قاهره شده است.
برچسب ها: مصر ، غزه ، حماس ، جنبش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار