یک گروه مسلح افغانستانی با حمله به کارمندان راه و شهرسازی در مرز تاجیکستان یک نفر از آنها را زخمی و 2 نفر دیگر را ربودند.

افراد مسلح افغانستانی 2 کارمند تاجیکستان را ربودندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، یک گروه مسلح افغانستان به نام «گروه نجیب» ظهر روز گذشته به کارگران راه سازی در منطقه «شمس الدین شاهین» تاجیکستان در مرز مشترک با افغانستان حمله کردند.

در این حمله تروریستی که در پروژه «شورآباد- شاهان» رخ داد یکی از کارگران زخمی و 2 کارمند دیگر این شرکت گروگان گرفته شدند.

این گروه تحت رهبری فردی به نام «نجیب» یکی از شهروندان افغانستان است که در این منطقه به کار قاچاق مواد مخدر مشغول می‌باشد.

یک گروه مسلح افغانستانی در حمله به منطقه مرزی «شمس الدین شاهین» تاجیکستان با افغانستان یک نفر را زخمی و 2 نفر دیگر از راه سازان را با خود بردند. این 2 نفر کارمند شرکت راه سازی ترکیه و شهروند تاجیکستان هستند.

در مورد مجروح و کشته شدن این افراد اطلاع ضد و نقیض تاکنون منتشر شده است.

فارس در این خبر خود نوشته که برخی از منابع خبری در دقایق اولیه حمله مسلحانه این گروه از احتمال کشته شدن 2 کارمند تاجیک خبر داده بودند، اما این موضوع تائید نشده است.

منابع خبری علت حمله این گروه قاچاقچی افغانستانی را «پاسخ» به بازداشت 2 قاچاقچی افغان که چند روزی قبل مرزبانان تاجیک بازداشت کرده بودند، عنوان می‌کنند.

طول راه «شورآباد- شاهان» که در مرز تاجیکستان با افغانستان قرار دارد، 40 کیلومتر بوده، ساخت این راه توسط یک شرکت ترکیه به نام «تیکر» می‌باشد.

طی 20 روز اخیر این دومین حمله افراد مسلح از سوی افغانستان به تاجیکستان است.

تاجیکستان با افغانستان حدود 1.5 کیلومتر مرز مشترک دارند. برخی از مناطق افغانستان و هم مرز با تاجیکستان تحت کنترل گروه‌های افراطی قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.