كاركردهای وزارت معارف در يك نشست تحت رياست رييس جمهور غنی كه در ارگ برگزار شد، مورد بررسی و ارزيابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛در این نشست علاوه بر هیات رهبری وزارت معارف، مسوولین سایر ارگان های دولتی مرتبط به آن نیز حضور داشتند كه هیات رهبری وزارت معارف در مورد پیشرفت ها و كاركردهای وزارت معارف به رییس جمهور گزارش كلی خود را ارایه كرد.

داكتر اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف در مورد اصلاح های املایی و انشایی كتاب ها قبل از چاپ و توزیع آن و همچنین در رابطه به پیشرفت های این وزارت در زمینه تطبیق پروسه اصلاح های اداری صحبت كرد.

رییس جمهور غنی به مسوولین وزارت معارف هدایت داد تا طرح مشخصی را در رابطه با كارهای انجام شده از سوی معینیت ها و ریاست های آن وزارت، ارایه نمایند تا معلوم گردد كه در كدام بخش ها به اصلاح های بنیادی نیاز است و كدام معینیت و یا ریاست بگونه موازی فعالیت می كند.

رییس جمهور غنی خاطر نشان كرد: برای اعتماد بیشتر باید شیوه استخدام معلمین نیز باید اصلاح شود و همچنین برنامه های علمی بخاطر ارتقای ظرفیت معلمین راه اندازی شود.

رییس جمهور گفت: بخش امنیتی به شمول قول اردوها و فرماندهی های امنیه ولایت ها در زمینه باز پس گیری زمین های غصب شده وزارت معارف همكاری جدی نمایند. همچنین هیچگونه سیاست در وزارت معارف قابل قبول نیست و این وزارت باید صرف یك نهاد مسلكی و علمی باشد.

وی گفت: تمام قوانین و مقرره های وزارت معارف كه نیاز به تصویب كابینه دارد، در جلسه های آینده كابینه برای آنها اولویت داده می شود.

قابل ذكر است كه در حالی این گزارش امروز دوشنبه 25 حوت 94، از سوی ارگ ارایه شده است كه این نشست عصر روز گذشته در ارگ تشكیل شد.

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.