وزیر خارجه ترکیه با مطرح کردن ادعاهایی درباره کشتار غیرنظامیان سوری بدست جنگنده‌های روسیه، این کشور را مانع حل بحران سوریه خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «استمپا» از روسیه به شدت انتقاد کرد. 

مولود چاووش با انتقاد از موضع روسیه در بحران سوریه و مسئله آوارگان مدعی شد: روسیه از مذاکرات ژنو برای سرپوش گذاشتن بر تشدید حملات هوایی خود در سوریه استفاده می‌کند. 

وی در پاسخ به این سوال که بزرگ‌ترین مانع بر سر راه حل بحران سوریه چیست، گفت: بی‌تردید روسیه بزرگ‌ترین مانع در برابر حل بحران سوریه است. 

وزیر امور خارجه ترکیه ادعا کرد: روسیه ماه سپتامبر گذشته به بهانه مبارزه با داعش وارد سوریه شد. حکومت سوریه از آن زمان هیچ کاری غیر از حمله به مخالفان و شهروندان غیر نظامی انجام نداد. 

چاووش اوغلو روسیه را متهم به حمله به مدارس، بیمارستان‌ها و شهروندان غیر نظامی سوریه کرد و مدعی شد، این مسائل موجب توقف روند سیاسی در ژنو شده است. 

وی گفت: به رغم همه تلاش‌ها روس‌ها و رژیم سوریه به عملیات نظامی ادامه می‌دهند. 

وزیر خارجه ترکیه در ادامه گفت: کشتار غیر نظامیان باید متوقف و محاصره شهر‌ها پایان یابد. باید کمک‌های انسانی به سوریه ارسال شود. 

چاووش‌اوغلو گفت: سازمان ملل و اعضای شورای امنیت این سازمان اگر خواستار حل بحران انسانی در سوریه و فراهم کردن امکان برقراری صلح هستند، باید حملات روسیه را متوقف و روسیه را وادار به موافقت با اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه کنند. 

وی درباره روابط ترکیه و اتحادیه اروپا نیز گفت: روابط ترکیه و اتحادیه اروپا همواره پر نشیب و فراز بود اما تحولات اخیر به ویژه بحران آوارگان ضرورت عضویت ترکیه را در اتحادیه اروپا نشان داد. 

وی گفت: ما به عنوان عضوی از خانواده اروپا آینده مشترک و چالش‌های مشترکی را فرا روی خود داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
اگر مردم و غیر نظامیان ترکیه با فجیع ترین اقدامات توسط تروریستها کشته شوند چون مورد حمایت ترکیه هستند محکوم نمی شوند ولی نیروهای مقاومت و روسیه اگر برای دفاع از مردم سوریه تروریستها را بکشند به عنوان کشتن غیر نظامیان و مخالفان اسد محکوم می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
راست میگه. روسیه اپسیلونی خسارت نمی بیند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
وزير خارجه ومقامات بي غيرت تركيه كه بويي ازانسانيت نبردند دم ازكشته شدن انسانها وغيرنظاميان توسط روسيه مي زنند .صدها بلكه هزارها انسان توسط ايادي تركيه وعربستان وقطر (داعش) سرهمان انسانها وغيرنظاميان رابريدن وزنها ودخترانشان وكودكانشان مورد تجاوز قراردادند انسان نبودند خاك برسردرآخرت بايد جوابگو باشيد.
آخرین اخبار