چند خبر از سوریه؛

درگیری نیروهای سوری با تروریست‌ها در غوطه شرقی ریف دمشق/بازگشت روشنایی به حلب

تلاش نیروهای ارتش سوریه برای آزادسازی مناطق مختلف این کشور از چنگال تروریست‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری از هلاکت شماری از افراد مسلح تروریست و زخمی شدن شماری دیگر از آنها در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در اطراف منطقه "المرج" در غوطه شرقی واقع در ریف دمشق خبر داد.

همچنین خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار با حضور در نیروگاه برق واقع در شرق حلب در شمال سوریه در ارتباط زنده با این شبکه گفت: عناصر داعش وقتی این نیروگاه را تحت کنترل گرفته بودند برق حلب و حومه و همچنین بخش بزرگی از حومه و شهر حماه را قطع کرده بودند. این مهمترین نیروگاه در شمال سوریه به شمار می رود. نیروهای ارتش سوریه با دقت زیادی این نیروگاه را آزاد کردند و کمترین خسارت ممکن به آن وارد شد. نیروهای ارتش سوریه نخست این نیروگاه را محاصره کردند و هیچ گونه حمله موشکی یا هوائی به این نیروگاه نکردند زیرا سالن‌های این نیروگاه مملو از تجهیزات و دستگاههای گران قیمت است و در روزهای آینده امکان راه اندازی آن وجود دارد و به زودی بخش وسیعی از این منطقه از خاموشی خارج خواهد شد. 

خبرنگار المنار گفت: داعشی‌ها پیش از فرار از این منطقه یک مخزن سوخت زیرزمینی این نیروگاه را به آتش کشیدند. اعضای داعش امیدوار بودند با منفجر کردن و به آتش کشیدن این مخزن سوخت هوای منطقه را آلوده کنند و مانع از عملیات هواپیماهای روسیه و سوریه شوند.

به نظر می رسد پس از آزاد سازی روستاهای اطراف حلب و نیروگاه این منطقه اعضای داعش دچار فروپاشی روانی شده اند و به سرعت به سمت رقه فرار کرده اند. حدود 30 روستا در اطراف این نیروگاه آزاد شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
خدا قوت حاج قاسم فقط بدون عاشقت میمانیم
آخرین اخبار