بلومبرگ: ارتش چین در حوزه فناوری به آمریکا نزدیک می شود

در سال های اخیر کشور چین موفق شده فاصله قدرت نظامی ارتش خود با آمریکا را کاهش دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "بلومبرگ"؛ ارتش چین توانسته با ساخت تجهیزات مدرن ، فاصله توان نظامی خود را با کشور آمریکا به میزان قابل توجهی کاهش دهد. بر اساس گفته های فرمانده ناوگان هوایی اقیانوس آرام آمریکا، چین توانسته فاصله توان هوایی خود با این کشور را کاهش دهد، هرچند تجربه خلبان های آمریکایی به آن ها برتری قابل توجهی می دهد.

ژنرال "لوری رابینسون،" اظهار کرده اطمینان دارد خلبانان چینی در برخورد با نیروهای آمریکایی رفتار مناسبی از خود نشان خواهند داد. در ماه گذشته هواپیماهای آمریکایی بارها از سوی نیروهای چینی هشدار دریافت کرده اند تا منطقه را ترک کنند.

رییس جمهور چین از زمان به قدرت رسیدنش دستور داده تا ارتش این کشور در زمینه های هوایی و دریایی توان خود را بهبود بخشند. چین امید دارد تا با این اقدام توان نظامی خود در کنترل آب های منطقه را گسترش دهد.

رابینسون در مصاحبه ای در ارتباط با پیشرفت ارتش چین ادعا کرد: "فاصله فناوری ارتش های چین و آمریکا هر روز در حال کمتر شدن است؛ اما تفاوتی که میان ارتش ها وجود دارد در تجربه خلبانان است. خلبانان ما هر روز تمرین می کنند و در تمامی زمینه ها آمادگی کامل دارند."

پنتاگون در گزارشی که در ماه مه منتشر شد اظهار کرد چین با نو سازی روزانه تجهیزات نظامی اش، این قابلیت را در اختیار دارد تا توان نظامی آمریکا در منطقه را کاهش دهد.

با این حال تحلیلگران نظامی، در رابطه با توان خلبان های چینی اظهار تردید کرده اند؛ به این دلیل که بسیاری از این خلبان ها در زمان تمرین به یادگیری قوانین نوشتاری پرداخته اند و ممکن است در مقابله با هواپیماهای سایر کشورها رفتار تندی نشان دهند.

مدت کوتاهی پس از این که رابینسون مسئولیت نیروهای آمریکا را در سال 2014 در اقیانوس آرام دریافت کرد، اظهار داشت نسبت به رفتار نامناسب خلبانان چینی نگران است. در یکی از موارد رخ داده در ماه اوت همان سال، یک جت چینی از فاصله چند متری هواپیمای آمریکایی عبور کرد، اقدامی که از سوی رابینسون غیر حرفه ای و نا امن خوانده شد.

چین در سال های اخیر در خصوص بخش های زیادی از دریای جنوبی چین ادعای مالکیت کرده است. این کشور تاکنون چندین پایگاه نظامی در این مناطق ایجاد کرده است تا کنترل خود را هرچه بیشتر گسترش دهد.

نیروهای آمریکایی به منظور بررسی بررسی ادعاهای کشورهای چین، تایوان و ویتنام تاکنون چندین بار از مناطق تحت اختلاف آن ها عبور کرده است.

رابینسون در این باره اظهار کرده است نیروهای آمریکایی هرگاه نیاز داشته باشند از مناطق هوایی و آب های بین المللی عبور خواهند کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار