دانشجویان رشته پزشکی در هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خوش درخشیدند.

رضا ولی‌زاده، هنرمند و داور بخش خوشنویسی هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در خصوص این جشنواره در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: سطح این جشنواره خیلی خوب بوده و پیش از آغاز جشنواره شاید حتی تصور هم نمی‌کردیم که در میان پزشکان این اندازه خوشنویسی رونق داشته باشد.
 
وی افزود: آثار ارائه شده تا حدی قابل قبول و حتی حرفه‌ای بودند که پس از بررسی آثار من به شوخی به دوستانم می‌گفتم کاش خوشنویسان هم تا این اندازه از پزشکی سردرمی‌آوردند.
 
وی خاطرنشان کرد: برای قیاس این جشنواره با جشنواره‌ای مثل فجر باید گفت در آن جشنواره‌ها خوشنویسان حرفه‌ای شرکت می‌کنند که سال‌هاست در این رشته کار کرده و صاحب سبک شده‌اند اما در چنین جشنواره‌هایی وضعیت کاملاً متفاوت است. در این برنامه دانشجویان رشته‌های پزشکی شرکت کردند که اتفاقاً استقبال خوبی هم به عمل آمد و فکر می‌کنم تنها در بخش خوشنویسی حدود 100 شرکت کننده داشتیم و واقعاً آمار کیفی آثار بالا بود.
 
وی یادآور شد: همان طور که می‌دانید پزشکان در جامعه به بدخطی معروف هستند و نسخه‌های پزشکی را فقط دکترها می‌توانند بخوانند پس ضروری است که پزشکان در دوره تحصیل دست کم یک کلاس خوشنویسی داشته باشند.
 
وی ادامه داد: همان تکنیک خط نستعلیق در اجرای خودکار و مداد کافی است چرا که فراگیری خط تحریری می‌تواند تأثیر مستقیم در کارشان داشته باشد.
 
ولی‌زاده افزود: در پایان اظهار خوشحالی می‌کنم از برگزاری چنین جشنواره‌ای که هنر را به دنیای پزشکی می‌برد و به نظرم انجمن خوشنویسان باید متولی برگزاری این جشنواره می‌بود و همین که وزارت خانه به برپایی این جشنواره اقدام کرده گام بسیار مثبت و حائز اهمیتی است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار