مسئول واحد پیوند اعضا بیمارستان منتصریه مشهد ازانجام 30 عمل اهداء عضو از بیماران مرگ مغزی در مرکز دیالیز و پیوند اعضاء منتصریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتدای امسال تا کنون خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، ابراهیم خالقی با بیان اینکه این تعداد پیوند عضو از بیماران مرگ مغزی موجب نجات و بهبود شرایط زندگی صد و یازده بیمار شده است، گفت:پیوند 51 کلیه به بیماران دیالیزی در بیمارستان منتصریه، 26 کبد در بیمارستان نمازی شیراز، 27 قرنیه در بیمارستان خاتم الانبیاء مشهد و هفت مورد پیوند پوست در بیمارستان امام رضا(ع) از جمله اعضااهدایی از بیماران مرگ مغزی است.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ سازی پیوند اعضا،نگرش شهروندان نسبت به اهداعضوارتقا ومیزان رضایت خانواده های بیماران مرگ مغزی برای اهداء عضو افزایش یافته است،گفت : دراین سال‌ها میزان پیوند عضو از بیماران مرگ مغزی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رشد چشمگیری یافته است به طوری که در سالهای ابتدایی در سال 30 مورد پیوند عضو انجام می شد اما در حال حاضر در سه ماهه نخست سال این میزان پیوند انجام شده است.

مسئول واحد فراهم آوری اعضاء مرکز دیالیز و پیوند اعضاء منتصریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با اشاره به اینکه تشکیل بانک نسوج یکی از ضرورتهای مهم در بخش پیوند از اعضاء مرگ مغزی به ویژه در حوزه پوست است ، گفت: درشرایط طبیعی می توان پوست بیمار مرگ مغزی را برای دو روز نگهداری کرد اما ‌در صورت راه اندازی بانک پوست مدت زمان نگهداری پوست افزایش یافته و در زمان مورد نیازبرای پیونداستفاده می شود.

خالقی افزود : ‌در حال حاضر 50 درصد از خانواده های بیماران مرگ مغزی رضایت به پیوند پوست دارنداما به دلیل نبود بیمار در زمان پیوند، این میزان به 7 مورد کاهش یافته است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۳ تير ۱۳۹۵
لطفا از خانواده ی محترم زنده یاد لیلا سلمانی هم بگویید