مرکز تحقیقات سرطان رضوی با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در این مراسم گفت: مراکز و بیمارستان‌‌های خصوصی به امر پژوهش توجه داشته باشند و در این زمینه وارد میدان شوند، برای کشور و نظام بهداشت و درمان ارزشمند است.

رضا ملک‌زاده افزود: توجه محققان و پژوهشگران به مقوله‌ تحقیق در زمینه‌ سرطان بدون شک در یکی دو دهه‌ آینده در درمان سرطان اتفاق‌های خوبی را رقم خواهد زد و این بسیار ارزنده است که ما هم در ایران در این زمینه با توجه به ظرفیت‌هایمان نقش موثری عهده‌دار باشیم.

وی گفت : توریست‌درمانی امری است که باید در این شرایط مورد توجه قرار گیرد و مشهد و بیمارستان رضوی به علت انتساب به بارگاه حضرت رضا(ع) در جذب گردشگران سلامت جایگاه مهمی دارند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه توجه این بیمارستان به پژوهش و مشارکت در طرح‌های تحقیقاتی بین‌المللی در معرفی و شناساندن این مرکز به عنوان مقصد گردشگران سلامت موثر است افزود: بسیار مناسب است که مرکز تحقیقات سرطان رضوی علاوه بر تحقیق، پژوهش و نگهداری نمونه‌‌ بافت‌های سرطانی پستان و روده‌ بزرگ در زیست‌بانک خود در خصوص سرطان پانکراس نیز فعالیت‌های پژوهشی و گردآوری نمونه را در دستور کار قرار دهد.

رضا ملک‌زاده گفت: با توجه به شرایط مناسب بیمارستان رضوی و همکاری‌‍‌های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این مرکز پژوهشی در زمینه‌ پذیرش دانشجویان دکترا برای گذراندن طرح های مرتبط نیز می‌تواند اقدام کند و با رعایت استانداردها این امتیازات را نیز دریافت نماید.

گفتنی است؛ مرکز تحقیقات سرطان رضوی زیر نظرمعاونت پژوهش بیمارستان رضوی در کنار برخورداری از یک بیوبانک بزرگ با نمونه‌های ارزشمند از بافت‌های سرطانی روده‌ بزرگ و پستان، هم‌زمان با هفته‌ مبارزه با سرطان فعالیت خود را آغاز کرده و آماده‌ همکاری با مجموعه‌های مختلف بهداشتی و درمانی در حوزه‌ ملی و بین‌المللی است.

ز/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.