برنامه تحول بهداشت در حاشیه شهرها امروز همزمان با ۱۷ استان کشور در مرکز سلامت جامعه شهید کاتبی بندرعباس رونمایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، مدیرکل بیماری های واگیر دار وزارت بهداشت گفت :با اجرای طرح تحول سلامت در حاشیه شهرها برای نخستین بار در همه مراکز بهداشتی و پایگاه های سلامت جامعه در کشور کارشناس تغذیه و سلامت روان مستقر می‌شود.

صداقت افزود: مهمترین اولویت وزارت بهداشت در اجرای این طرح ارائه خدمات بیشتر به بیماری های غیر واگیر دار مانند دیابت ،فشارخون ،بیماری های قلبی عروقی و سکته است.

این طرح همزمان در ۲ هزار و ۸۷۵ مرکز و پایگاه سلامت جامعه برای جمعیت بیش از ۱۱ میلیون نفری حاشیه شهرها اجر می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: این طرح در سه مرحله برای شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و بین ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر در استان اجرا شده و برای جمعیت ۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر نیز تا پایان امسال اجرا می شود.

یحیی میرزاده افزود: امسال ۲۹ مرکز جامعه سلامت و ۳۴ پایگاه سلامت در استان راه اندازی و ۲۴۰ هزار جمعیت حاشیه نشین از این خدمات بهداشتی بهره مند شدند.

وی گفت: در شهر بندرعباس برای شهرهای ۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر ۴ مرکز جامعه سلامت و ۸ پایگاه سلامت تا پایان امسال راه اندازی می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در اجرای برنامه تحول بهداشت تعداد پزشکان در مراکز بهداشتی به ۲۴۸ نفر و ماماو پرستار به ۱۷۹ نفر افزایش یافته است .

میرزده افزود: مکمل دارویی برای کودکان و مادران باردار به صورت رایگان در مراکز بهداشت ارائه و اقلام دارویی نیز از ۲۳۶ قلم به ۴۳۶ قلم افزایش یافت.

انتهای پیام/ب
 
برچسب ها: بهداشت ، مرکز ، سلامت ، فشارخون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.