معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: ۳ تعاونی به صورت هدفمند در ۳ شهرستان قشم، بندرلنگه و رودان تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از بندرعباس؛ موسی نجفی افزود: این تعاونی ها با ۹۰۰ عضو و با سرمایه ای بیش از۷۰۰ میلیون تومان کار خود را آغاز می کنند.

وی با اشاره به بهره برداری از تعاونی شهرستان قشم در دهه فجر ؛ هدف از تشکیل تعاونی‌ها را ایجاد و اداره واحدهای اقتصادی، تولیدی، توزیعی، خدماتی و خرید سهام بنگاه‌های دولتی و انجام فعالیت‌های عمرانی و آبادانی شهرها و روستاها عنوان کرد.

معاون تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اشتغالزایی وسیع تاسیس تعاونی‌های توسعه و عمران افزود: ایجاد واحدهای اقتصادی، تولیدی، توزیعی، خدماتی و خرید سهام بنگاه‌های دولتی مستقر در شهرستان حوزه فعالیت، سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه شهری و روستایی، تملک زمینهای واقع در بافت‌های فرسوده در زمینه اهداف تعاونی و استفاده و بهره‌برداری از فعالیت‌ها، طرح‌ها، زمین‌ها و املاک قابل واگذاری دولت از مهمترین خدمات این تعاونی‌ها است.

نجفی افزود: اشخاص حقیقی و حقوقی با اولویت می‌توانند در این تعاونی‌ها فعالیت داشته باشند و اعضاء هیئت مدیره با استعلام از نهادهای نظارتی می‌توانند کاندید شوند.

افراد عضو در تعاونی ها براساس قانون از معافیت ها ۲۰ درصدی مالیاتی و ۲۵درصدی مالیتهای احرازی برخوردار می شوند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.