عملیات حفاری مسیر 14،5 کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد صبح امروز پس از 4 ماه تاخیردر اتمام به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در این مراسم گفت: عملیات حفاری مسیر 14،5 کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی توسط دو دستگاه تی.بی.ام که از تیر ماه1390 آغاز شده بود امروز به پایان رسید.

کیانوش کیامرز افزود: عملیات ریل گذاری این خط نیز از اواخر دی ماه امسال آغاز شده و تاکنون حدود 350 متر از این مسیر ریل گذاری شده است.

وی با اشاره به انتقال یک دستگاه تی. بی. ام به میدان فردوسی و انجام عملیات مونتاژ برای حفاری مسیر سوم قطارشهری اظهار کرد: دستگاه حفاری دوم نیز امروز برای انتقال آماده می شود.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با بیان اینکه برآورد اعتبار احداث خط دوم قطارشهری مشهد 11 هزار میلیارد ریال است گفت: مرحله اول خط دوم قطار شهری مشهد از ایستگاه طبرسی تا چهار راه گاز نیمه نخست سال آینده افتتاح می شود.

این در حالی است که کیامرز پیشتر گفته بود: حفاری خط 2 قطارشهری مشهد مهرماه 94 به پایان می‌رسد. حفاری این خط در سال 87 استارت خورده بود و باید در بهمن 92 افتتاح می‌شد، اما با بروز مشکلاتی این پروژه مغفول ماند و اتمام آن بر روی دوش مدیریت جدید شهری افتاد.

وی ادامه داد: همچنین مسیر چهار و نیم کیلومتری توسعه خط یکم این ناوگان نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر امسال بهره برداری می شود.

در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط یکم آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ماه سال 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین 120 هزار نفر را در این مسیر جا به جا می کند.

خط دوم قطار شهری مشهد شامل 14.5 کیلومتر از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی است که عملیات حفاری آن به پایان رسیده و عملیات ریل گذاری آن آغاز شده است.

عملیات اجرایی خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28،5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد خرداد ماه امسال با حضور وزیر کشور آغاز شد و مراحل ساخت ایستگاه ورودی دستگاه حفاری آن در ضلع شمال شرقی میدان فردوسی در حال انجام است.

مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، به پایان رسیده است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: خراسان رضوی ، مشهد ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۵
با این همه تعطیلی هیچ پروژه ای به سرانجام نمیرسد, ضمنا از متولیان مهمانسرا و رستوران حرم امام رضا بخواهید که فیش غذا به مهمانان مشهد مقدس حین ورود به ایستگاه قطار و یا ترمینال داده شود, من پارسال برای اولین بار با قطار به مشهد رفتم و در زایرسرای آفتاب وابسته به سازمان آموزش و پرورش ناحیه ۲ اراک,در چهارراه لشگر مشهد ساکن شدم ولی هیچ بن غذایی برای استفاده از غذای مهمانسرا حرم مطهر به ما ندادند به عنوان تبرک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۵
با این همه تعطیلی هیچ پروژه ای به سرانجام نمیرسد,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۵
تاخیر در پروژه های عمرانی = ضرر و زیان به اقتصاد کشور