معاون توسعه سرمایه اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: با پیگیری رییس جمهور شهید و دولت ساماندهی سواحل در کشور شتاب گرفت.

 محمد صادق کریمی عصر پنجشنبه در جلسه هماهنگی هوشمندسازی سواحل کشور در بابلسر گفت: با پیگیری و دستورات اکید رئیس جمهور شهید، ساماندهی سواحل شتاب گرفت و در دوسال اخیر ۶۰ درصد اعتبارات سواحل را به استان مازندران اختصاص دادیم.

کریمی کیا افزود: با برنامه ریزی ها و حمایت‌های صورت گرفته کاهش قابل توجهی در غریق سواحل دریای مازندران داشتیم.

معاون توسعه سرمایه اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور تاکید کرد؛ سواحل مازندران موضوع ملی است و این استان را ملی می‌بینیم و در این راستا تسریع در پرداخت حقوق ناجیان در دولت سیزدهم کم سابقه بود.

وی با اشاره به اینکه سامانه مدیریت رصد و پایش سواحل کشور در بابلسر راه اندازی می‌گردد افزود؛ در این طرح نقاط پرخطر شناسایی، نقاط استقرار نجات غریق مشخص و با کاربری مدیریتی و کاربرد برای جامعه هدف اجرا می‌شود.

کریمی کیا همچنین گفت: در سامانه مدیریتی جامع رصد و پایش سواحل، هفت استان به این سامانه وصل می‌شوند و تجارب مدیریتی بابلسر در این سامانه قابل انتقال به دیگر استان‌ها است.

لزوم حمایت از ناجیان غریق

علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در این نشست با اشاره به مشکلات طرح‌های دریا گفت: حمایت از نجات غریق موجب کاهش حادثه دیدگان در دریا می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان افزود؛ همزمان با بروزرسانی نرم افزارها باید در منابع انسانی و ناجیان غریق جوان‌گرایی صورت گیرد.

وی خواستار پیگیری موضوعات حقوقی در سطح ملی شد و تاکید کرد؛ با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد می‌توانیم شاهد افزایش انگیزه ناجیان غریق باشیم که در کاهش غریق مؤثر است.

نقی کریمیان رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران گفت: این استان به عنوان استان معین و شهرستان بابلسر به عنوان پایلوت برای اجرای طرح هوشمندسازی سواحل کشور انتخاب شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.