سینما در هفته‌ای که گذشت؛

انتقادات یک کارگردان از هیات انتخاب و افزایش بودجه سینمایی

انتقادات کارگردان «سینما نیمکت» از نحوه عملکرد و اظهار نظرهای هیات انتخاب جشنواره فجر سی و چهارم ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حواشی دنباله دار سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر همچنان فضای سینما را در آستانه این رویداد فرهنگی هنری تحت تاثیر قرار داده است.  
 
اخبار جشنواره فجر34
اظهارات محمدرحمانیان در خصوص انتخاب های سیاسی فجر و انتقام گیری شهرام اسدی!*  
 
محمد رحمانیان همزمان با رونمایی از آنونس و پوستر فیلم «سینما نیمکت» درباره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر و حواشی انتخاب‌ها نقطه نظراتش را مطرح کرد.

این کارگردان با انتقاد از عملکرد هیئت انتخاب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر و اظهارات اعضای آن در رسانه ملی،  این انتخاب ها را  به شدت سیاسی اعلام کرد و گفت چون من بیشتر در تئاتر فعالیت کرده‌ام، نمی‌دانستم در سینما جریان از چه قرار است اما چیزی که بیش از همه مرا آزرده کرد، حرف‌هایی بود که اعضای هیات انتخاب در تلویزیون مطرح کردند.

رحمانیان با اشاره به اظهارات اعضای هیئت انتخاب ابراز عقیده کرد: این حرف‌ها بی‌ربط است قرار نیست، همه مثل فرهادی فیلم بسازند. من معتقدم اصغر فرهادی و عباس کیارستمی در کار خود یگانه هستند همانطور که فریدون جیرانی یگانه است و هیچ کس نمی‌تواند فیلمی مثل «خواب‌زده‌ها» بسازد جز فریدون جیرانی. !

گروه «هنر و تجربه» نیز اتفاق بسیار خوبی است و فیلم‌های بسیار درخشانی دارد، اما اعتراف می‌کنم فیلم من هیچ ربطی به «هنر و تجربه» ندارد، چون نه هنری است و نه تجربه خاصی در آن صورت گرفته است. فیلم من به شدت کلاسیک است و همه چیز آن در محدوده فیلم کلاسیک تعریف شده است، اگر فیلم‌هایی مثل «ماهی و گربه» و «روز مبادا» را فیلم هنر و تجربه در نظر بگیریم، پس قرار دادن فیلم من در این گروه نقض غرض است، اما با این حال افتخار می‌کنم که فیلمم در این بخش پذیرفته شده است.

رحمانیان گفت:با حضور شهرام اسدی و فریدون جیرانی درهیات انتخاب حضور لازم ندیدم با دبیرخانه و مسئولان جشنواره فجرمکاتبه کنم.. من چند ماه پیش جرات کرده بودم و درباره فیلمنامه «روز واقعه» بهرام بیضائی و فیلمی که شهرام اسدی درباره آن ساخته است اظهار نظر کرده بودم که اگراز حضور شهرام اسدی در هیات انتخاب خبر داشتم چنین کاری نمی‌کردم. من سعی کردم چیزهایی درباره اسطوره‌های ایرانی در آثار بهرام بیضایی به او یاد بدهم، ولی او ناراحت شد و طبیعی است که بخواهد انتقام بگیرد. امیدوارم در آینده این مسائل را یاد بگیرد و دیگر به فیلمنامه‌های بهرام بیضایی دست نزند.

خروج «دختر» میرکریمی از بخش آرای مردمی

در حالی که به روال سال گذشته مسئولیت ستاد آرای مردمی جشنواره‌ی فیلم فجر برای اهدای سیمرغ مردمی برعهده‌ی خانه سینماست، رضامیرکریمی مدیرعامل خانه سینما برای جلوگیری از هرگونه شائبه‌ فیلم جدیدش «دختر» را از رقابت آرای مردمی جشنواره‌ی فیلم فجر خارج کرد.

به گفته علی آشتیانی‌پور مسئول ستاد آرای مردمی جشنواره‌ی فیلم فجر، رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما که فیلم «دختر» را در جشنواره‌ی فیلم فجر پیش‌رو دارد به ما اعلام کرده است که به دلیل مسئولیتی که در خانه سینما عهده دار آن است، ترجیح می‌دهد که برای جلوگیری از هر گونه شائبه‌ای فیلمش را از رقابت بخش آرای مردمی خارج کند بنابراین این فیلم شمارش آرای مردمی نخواهد داشت.
گفتنی است؛ شیوه‌ی شمارش آرای مردمی جشنواره‌ی فیلم فجر اوایل هفته‌ی آینده بطور رسمی از سوی خانه سینما اعلام می‌شود.
 
 
تصمیمات جدید برای نمایش آثار مستند
به گفته مرتضی رزاق کریمی دبیر بخش مستند سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، نمایش آثار مستند در سالن اصلی برج میلاد انجام خواهد شد.

همچنین محمد حیدری دبیر جشنواره قرار است پیش از برگزاری سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر با همه فیلمسازانی که آثارشان در بخش‌های مختلف جشنواره فیلم فجر حضور دارد، اولین سری از جلسات گفتگو با مستندسازان بوده و در آن به موضوع انتشار خبر اشتباهی در خصوص حذف یکی از سیمرغ‌های بخش مستند و رفع ابهامات و سوء تفاهم‌ها رسیدگی شده است. در این جلسه اعلام شد سیمرغ دستاورد فنی و هنری جایگزین سیمرغ پژوهش شده و بنابراین سیمرغی از بخش مستند حذف نشده و فقط عنوان آن تغییر یافته است. دستاورد فنی و هنری می‌تواند موضوعات بیشتری مانند فیلمبرداری، جلوه‌های ویژه و حتی پژوهش را در برگیرد. بدین ترتیب اگر دستاورد تازه‌ای در فیلم‌های مستند دیده شود، این سیمرغ به آن فیلم مستند تعلق می‌گیرد.

به گفته وی امسال علاوه بر کاخ جشنواره به خانه هنرمندان به عنوان مرکز اصلی مستند توجه می شود و قرار است در این نشست‌ها و کارگاه های تخصصی مستند در این مکان برگزار شود.

معرفی هیئت انتخاب بخش مواد تبلیغی جشنواره فیلم فجر 
اسامی هیئت انتخاب بخش مواد تبلیغی جشنواره فیلم فجرمنتشر شد.

 بهرام دهقانی، امیر عابدی و بابک برزویه آثار رسیده به بخش تبلیغات سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر را ارزیابی و انتخاب خواهند کرد.  
براساس آمار 288 عکس، 72 پوستر و 61 تیزر و آنونس به این بخش رسیده است.


به‌زودی تعداد آثار راه‌یافته بخش مواد تبلیغی اعلام خواهد شد. 
 
معرفی هیات داوران سودای سیمرغ  و نگاه نو جشنواره فیلم فجر   
محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، در احکامی ابوالحسن داوودی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده سینمای ایران ، محمد داوودی مدیر فیلمبرداری سینما ، مجتبی راعی کارگردان، نویسنده و مدرس فیلمسازی ، سید جمال ساداتیان و منوچهر شاهسواری تهیه کنندگان سینما، مهدی فخیم زاده بازیگر، کارگردان، تهیه کننده، فیلمنامه‌نویس سینما و نیکی کریمی بازیگر، کارگردان، مترجم  را به عنوان هیات داوران بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر معرفی کرد.

همچنین دبیر جشنواره در احکامی حبیب احمدزاده، حمید فرخ نژاد، مهدی کرم پور، مهتاب کرامتی و سامان مقدم را به عنوان هیات داوران بخش «نگاه نو» سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر معرفی کرد.

استقبال پرشور از پیش فروش بلیت جشنواره فجر 34
پیش فروش بلیط های مردمی از ساعت 12 ظهر سه شنبه، 29 دی ماه آغاز شد و تا نیمه شب (ساعت 24) چهارشنبه 30 دی ماه ادامه داشت.
 
پیش فروش بلیت‌های جشنواره فجر طبق برنامه آغاز شده و ظرفیت سینماهای فرهنگ1، سالن اصلی و شهر هنر سینما آزادی و سالن 4 پردیس کوروش درهمان 4 دقیقه ظرفیت‌های آزادی و فرهنگ پر شد و ساعاتی پس از آغاز پیش فروش اینترنتی بلیت ها، عوامل ستاد جشنواره تصمیم به افزایش 5درصدی ظرفیت پیش فروش بلیت ها درسینماهای مردمی گرفتند.
 
تحویل بلیط های مردمی در روزهای 4 و5 بهمن ماه انجام خواهد گرفت.
 
روز های 5 و 6 بهمن ماه نیز جهت فروش بلیط های جشنواره برای نهادها تعیین شده است.
 
علاقمندان می توانند بلیط های خریداری شده را در محل مورد نظر خود در محدوده شهر تهران دریافت کنند.
سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد حیدری 12 تا 22 بهمن برگزار می شود.

انتصاب مدیر ستاد آرای مردمی فجر34
طی حکمی از سوی سید رضا میرکریمی مدیر عامل خانه سینما علی آشتیانی پور مدیریت ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را بر عهده گرفت.  
 
بر اساس این گزارش آثار بخش سودای سیمرغ مورد ارزیابی مخاطبان قرار خواهد گرفت. 25 فیلم سینمایی در بخش سودای سیمرغ با یکدیگر به رقابت می پردازند که سهم فیلم اولی ها از این تعداد سه اثر است.  
 
سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد حیدری 12 تا 22 بهمن ماه برگزار می شود.
 
اتفاقات جلسه‌ سینماگران در دادسرا 
حبیب ایل‌بیگی رئیس شورای نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی ابراز امیداواری کرد با توجه به نکته های مثبت و مفید جلسه تهیه کنندگان در دادسرای رسانه  فضای داخلی تبلیغ و اطلاع رسانی فیلم‌ها به گونه‌ای ارتقا پیدا کند که سینماگران از همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای بی نیاز شوند. هدف دادسرای رسانه از برگزاری این جلسه، حمایت و صیانت از فرهنگ و هنر بود و دوستان سینماگر هم مشکلات و موانع خود را برای تبلیغ و معرفی فیلم‌هایشان در داخل کشور بیان کردند.

به گفته وی در این جلسه سینماگران تایید کردند که آنچه شبکه‌های ماهواره‌ای در مورد فیلم‌های ما طراحی و هدف‌گذاری کرده‌اند، نشان می‌دهد که آنها به دنبال نیت خیرخواهانه‌ای برای اهالی فرهنگ و سینما نیستند و همه سینماگران حاضر تاکید داشتند که باید برای اعتلای سینمای ملی و مراقبت صیانت از آن توجه ویژه‌ای به آن مبذول شود. در این جلسه سینماگران ابراز امیدواری کردند که این هنر از سوی قوه قضاییه مورد حمایت قرار بگیرد و تاکید شد در جلسات بعدی مباحث بیشتری در مورد حمایت از سینما مطرح شود تا به راهکارهای بهتری برسیم. با توجه به اینکه تبلیغ و اطلاع رسانی فیلم‌های ایرانی از شبکه‌های ماهواره تخلف محسوب می‌شود، سینماگران درخواست کردند تا اطلاع رسانی و تبلیغات فیلم‌ها در داخل کشور به گونه‌ای باشد تا سینماگران ناچار نباشند با شبکه‌های بیگانه همکاری کنند. ضمن اینکه قرار شد اطلاع رسانی لازم انجام شود و سینماگران دیگری که در جلسه حاضر نبودند از این موضوع آگاهی پیدا کنند که همکاری با شبکه‌های بیگانه جرم به حساب می‌آید. خواهش ما از دادسرای فرهنگ و رسانه این بود که آنان هم جنبه حمایتی‌شان را حفظ کنند و در جلساتی با صدا و سیما و شهرداری از آنان بخواهند که بیشتر از سینمای ملی حمایت کنند.

وی اظهار داشت: این جلسه‌ به منزله احضار سینماگران نبود، چرا که احضار شرایط خاص خود را دارد و حتما باید مکتوب باشد، بلکه جلسه‌ای تعاملی بود که در فضای دوستانه برگزار شد.
 
تقدیر از حاتمی‌کیا و سلحشور در کنگره شهدای فیلم و سینما
در مراسم کنگره شهدای فیلم و سینما از ابراهیم حاتمی کیا و فرج الله سلحشور دو تن از کارگردان‌های سینمای دفاع مقدس در غیاب آن‌ها تقدیر شد.

بنا بر این گزارش، مراسم کنگره شهدای فیلم و سینما با عنوان «جاودانه‌های نور و تصویر» شامگاه دوشنبه 28 دی ماه در سالن کوثر صدا و سیما برگزار شد از ابراهیم حاتمی کیا و فرج الله سلحشور که هرکدام به دلیلی در سالن حضور نداشتند تقدیر به عمل آمد. همچنین در کنگره جاودانه‌های نور و تصویر که زیرمجموعه کنگره ملی 2 هزار شهید هنرمند است از خانواده 6 شهید هنرمند در عرصه فیلم و سینما و 4 کارگردان سینمای دفاع مقدس تقدیر شد.

در این مراسم محمود عاطفی، رییس سازمان بسیج صدا و سیما و رییس کنگره شهدای فیلم و سینما به بیان سخنانی درباره اهداف برگزاری این کنگره و اهمیت تقدیر از شهدا پرداخت.

در بخشی از این مراسم با حضور جمال شورجه، قاسم زارع، کامران ملکی، فرهاد بشارتی، کوروش زارعی، نرگس آبیار، آرش معیریان، عباس رافعی و جواد اردکانی که از هنرمندان و فعالان عرصه دفاع مقدس هستند از 6 شهید هنرمند تقدیر کردند.

شهید بزرگ زاده، شهید کریمی موید، شهید هادی، شهید آریایی، شهید شاهمرادی و شهید فلاحت‌پور از 6 شهید هنرمندی بودند که خانواده‌هایشان در کنگره شهدای فیلم و سینما تقدیر به عمل آمد. 

ابراهیم حاتمی کیا، نرگس آبیار، محمد حسین مهدویان و سید محمدحسن حسینی 4 هنرمندی بودند که در این مراسم از آن‌ها تقدیر به عمل آمد. کامران ملکی به نمایندگی از ابراهیم حاتمی کیا تقدیرنامه او را دریافت کرد.

دراین از فرج الله سلحشور که این روزها در بستر بیماری است تقدیر شد. پسر این کارگردان سینمای ایران به نیابت از فرج الله سلحشور به روی صحنه آمد. ضمن تقدیر از فرج الله سلحشور بخشی از فیلم پرواز در شب به نقش آفرینی سلحشور و کارگردانی رسول ملاقلی پور برای حاضران در مراسم پخش شد.

فراخوان پذیرش هنرجو برای مدرسه ملی سینمای ایران
مدرسه ملی سینمای ایران فراخوان پذیرش هنرجو در «دوره‌ی دوساله‌ی پرورش سینماگر» را اعلام کرد.
این دوره با هدف کشف و پرورش استعدادها، و انتقال تجربیات ارزنده‌ی سینماگران نامی کشور به نسل جوان طراحی شده است. بنابر این طرح، متقاصیانی که بتوانند مراحل مختلف گزینش را طی کنند، به عنوان هنرجویان مدرسه ملی پذیرفته شده و با هدایت و راهنمایی مستقیم سینماگران برجسته ی کشور آموزش خواهند دید..
 
 
اکران دو فیلم جدید در آستانه جشنواره فجر
غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گزارش جلسه این هفته شوار از ثبت دو قرارداد سینمایی و اکران دو فیلم جدید در سینمای تهران و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: قرارداد فیلم‌های «نزدیک‌تر» ساخته مصطفی احمدی و «من سالوادور نیستم» به ثبت رسیده‌ است.
 
فیلم «نزدیک‌تر» در گروه کوروش با ثبت قرارداد پس از اکران «خبر خاصی نیست» اکران خواهد شد و فیلم «من سالوادور نیستم» در گروه ماندانا قرارداد خود را به ثبت رسانده است.
 
وی در خصوص برنامه اکران فیلم های جدید گفت: فیلم «وروجک‌ها» در گروه ماندانا از چهارشنبه 30 دی ماه اکران و نمایش فیلم «بیداری» نیز همزمان با «وروجک‌ها» در گروه اریکه ایرانیان آغاز خواهد شد.
 
 
تمدید مهلت ارسال آثار دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰
دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ مهلت ارسال آثار این جشنواره را تا ۵ بهمن تمدید کرد.
دبیرخانه جشنواره فیلم 100 به علت در خواست‌های برخی فیلم‌سازان برای تکمیل آثارشان و همچنین به منظور حضور حداکثری فیلم‌سازان که پیش‌تر مهلت ارسال آثار دهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰را تا  ۲۵  دی ماه تعیین کرده بود،این فرصت را تا ۵ بهمن ماه تمدید کرد.
این جشنواره در ۴ بخش با عناوین بخش اصلی (مسابقه ملی)، سینمای اخلاق، بخش بین الملل و بخش چشم انداز ۱۴۰۴ (مسابقه) از ۱۲ تا ۱۴ اسفندماه ۹۴ در تهران برگزار می‌شود.

عموم سینما گران، مستندسازان و علاقه‌مندان به فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای می‌توانند آخرین اخبار و رویدادهای دهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه را با دنبال کردن صفحه اینستاگرام جشنواره و یا عضویت در کانال تلگرامی جشنواره دنبال نمایند.
رونمایی از یک مستند درباره‌ی فاجعه منا  
 
فیلم مستند «تنگی نفس» که به واکاوی ابعاد مختلف فاجعه «منا» می‌پردازد با حضور جمعی از خانواده‌های جان باختگان این فاجعه و برخی از مسئولان رونمایی شد.

این مراسم که این هفته درایوان شمس برگزار شد، پس از قدردانی از خانواده 25 تن از جان باختگان فاجعه منا فیلم «تنگی نفس» برای اولین بار به نمایش درآمد.
 
سهم سینما از بودجه‌ی 95 دولت
با انتشار لایحه بودجه دولت،‌ مشخص شد که بودجه سال آینده هنرهای نمایشی حدود دو برابر و بودجه سازمان سینمایی حدود 46 میلیارد تومان افزایش یافته است. 

در این لایحه ، بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هزار و 12 میلیارد و 539 میلیون تومان درنظر گرفته شده است که این رقم در سال 94، بیش از 769 میلیارد تومان بود.

براساس جدول بودجه منتشر شده،‌ رقم بودجه سازمان سینمایی که سال گذشته 106 میلیارد تومان بود، امسال به 151 میلیارد و 900 میلیون تومان افزایش یافته است. از این رقم، 119 میلیارد و 600 میلیون تومان برای حمایت و گسترش سینمای ملی درنظر گرفته شده که در زیرمجموعه‌ آن اقدامات حمایتی مختلفی لحاظ شده است..

به این ترتیب رقم حمایت از برگزاری جشنواره فیلم فجر (10 میلیارد تومان) و سایر جشنواره‌های فیلم، حمایت از تولید فیلم‌های فاخر و ارزشمند (14 میلیارد تومان)، کمک به ارتقای وضعیت نمایش فیلم در سالن‌های نمایش سینما (25 میلیارد تومان)، غنی‌سازی آرشیو فیلمخانه ملی ایران (3 میلیارد تومان)، حمایت از اطلاع‌رسانی خرید حقوق، تکثیر و عرضه انواع فیلم در شبکه نمایش خانگی (3 میلیارد و 600 میلیون تومان)، حمایت از سینمای هنر و تجربه (900 میلیون تومان)، حمایت از نگارش فیلمنامه، تولید و ساخت انواع فیلم (24 میلیارد تومان)، صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری (500 میلیون تومان) و کمک به موسسات، ‌مراکز، انجمن‌ها، کانون‌ها و تشکل‌های صنفی سینمایی و موزه سینما (24 میلیارد تومان) تعیین است.

در کنار برنامه‌های مشخصی که به سازمان سینمایی مربوط است، در بخش کمک به اشخاص حقوقی و غیردولتی هم دو دردیف بودجه مشخص جشنواره عمار و حمایت از فیلم‌های فاخر دینی اختصاص داده شده که بودجه آن‌ها به ترتیب 5 میلیارد و 775 میلیون و 2 میلیارد و 200 میلیون تومان درنظر گرفته شده است..

در جدول بودجه ارائه شده، برای برنامه‌های حمایت و گسترش هنرهای نمایشی هم رقم 55 میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام شده است که این رقم برای حمایت از برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های نمایش، حمایت از تولید، ‌نمونه‌سازی و اجرای برنامه‌های تئاتر،‌ نمایش‌های صحنه‌ای، سنتی و آیینی، و توزیع در شبکه نمایش خانگی و ....مصرف خواهد شد.
 
 
اختتامیه جشنواره خورشید و تجلیل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران
مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید با حضور شهین دخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، محمد آفریده، محمدرضا اصلانی ، کامبوزیا پرتوی، داوران فرانسوی، بهرام عظیمی، شهرزاد اسفرجانی، شادمهر راستین، حسین نظری و جمع زیادی از هنرمندان و اهالی رسانه برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا اصلانی کارگردان سینما و مدیر هنری جشنواره، مهدی یارمحمدی دبیر جشنواره فیلم خورشید، شهین دخت ملاوردی معاون رئیس جمهور به بیان سخنانی در خصوص این جشنواره پرداختند.
 
توجه به نقش رسانه ها
سپیده حیدرآبادی مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم خورشی با تشکر از اهالی رسانه و تقدیر از زحمات و تلاش های آن ها از اشکان منصوری خبرنگار باشگاه خبرنگاران تقدیر کرد.
 
درادامه برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشیددر بخش های مسابقه پوستر، فیلمنامه، احترام به انسان، انیمیشن، مستند، داستانی و تجربی معرفی شدند.   
 
«دوران عاشقی» لیلا حاتمی و شهاب حسینی در شبکه خانگی
نسخه خانگی فیلم سینمایی «دوران عاشقی» به کارگردانی «علیرضا رئیسیان» این هفته توسط مؤسسه هنرهای تصویری سوره حوزه هنری عرضه می‌شود.

این فیلم در ایران در ده رشته اصلی بخش «سودای سیمرغ» در سی‌وسومین دوره جشنواره فیلم فجر کاندید دریافت جایزه بود؛ که توانست 2 تندیس سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری و بهترین فیلمنامه را از آن خود کند و همچنین در پنج رشته بخش رقابتی «سینمای ایران» در پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، کاندید دریافت جایزه بود که در این جشنواره نیز توانست تندیس ویژه هیئت داوران بهترین بازیگری نقش اول مرد و تندیس بهترین فیلمنامه بخش رقابتی بین‌الملل این جشنواره را بگیرد..

دوران عاشقی» با بازی «لیلا حاتمی»، «شهاب حسینی»، «فرهاد اصلانی»، «پرویز پورحسینی» و «بیتا فرهی» و با معرفی «مینا وحید» در اکران عمومی با فروش دو میلیارد و 650 میلیون تومان رسید و پنجمین فیلم پرفروش سینمای امسال ایران لقب گرفت.
 
 
موافقت با عرضه 3 فیلم برای شبکه نمايش خانگی

در جلسه 20دی شورای پروانه نمایش خانگی با عرضه فیلم هاي «تنهایی لیلا» به تهيه كنندگي محمد رضا شفیعی و به کارگردانی محمد حسین لطیفی ، «آن روی سکه» به تهيه كنندگي مشترک محسن آقا علی اکبری و امید آقایی جلیانی و به کارگردانی امید آقایی جلیانی و قسمت 18 سریال «شهرزا» به تهيه كنندگي سید محمد امامی و به کارگردانی حسن فتحی و عرضه 4عنوان فیلم مستند ،5 عنوان فیلم خارجی نيز موافقت شد.
 
 
کارگردان فیلم سینمایی «سفیر» درگذشت
فریبرز صالح کارگردان سینما روز پنجشنبه اول بهمن در گذشت.  
 
فریبرز صالح فعالیت سینمایی را از سال ۱۳۴۷ با بازی در فیلم «کشتی نوح» آغاز کرد و مدتی نیز به کار دوبله مشغول بود. . این کارگردان فقید در سال ۱۳۴۹ به انگلستان رفت و در زمینه سینما مطالعه و تحصیل کرد. در سال ۱۳۵۱ به ایران بازگشت و با ساختن فیلم کوتاه کتیبه در سال ۱۳۵۳ در تلویزیون ملی ایران مشغول به کار شد.

صالح در سال 1361 «سفیر» را به‌عنوان اولین فیلم سینمایی‌اش کارگردانی کرد که این فیلم از اولین تجربه‌های مهم سینمای ایران در پرداختن به‌ تاریخ اسلام و یکی از ماجراهای منتهی به‌ عاشورای حسینی محسوب می‌شود و هنوز هم به‌عنوان یکی از ماندگارترین آثار سینمای ایران در این حوزه به‌شمار می‌آید که با امکانات اوایل انقلاب به خوبی به تصویر کشیده شد.
 
 
دغدغه های هنرمندان دردومین نشست گزارش یک نگرانی  
دومین نشست خبری جشنواره گزارش یک نگرانی (نگاه مردمی به مسئله کمبود آب) با حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری و هنرمندان برگزار شد.
 
در این مراسم که با حضور مجید رجبی معمار مدیر عامل خانه هنرمندان ایران، داریوش فرهنگ و گوهر خیراندیش هنرمندان حاضر در این جلسه، ساعد نیک‌ذات و علی نیک‌رفتار و علیرضا زیرین‌دست و داریوش فرهنگ هیئت داوران بخش عکس، شفق نماینده شورای سیاست‌گذاری، محمد پرورش مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران، کاوه نماینده شبکه تهران برگزار می‌شد، مسئولان شرکت آب و فاضلاب تهران و هنرمندان اظهاراتی راجع به بحران آب داشتند.

در پایان مراسم از گوهر خیراندیش و علیرضا زرین دست، دوهنرمند فعال در حوزه بحران آب در جشنواره گزارش یک نگرانی تجلیل شد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.