سینما در هفته‌ای که گذشت؛

حذف فیلم «محمد رسول الله» از اسکار و افشای اسامی هیئت انتخاب جشنواره فجر

شرکت نورتابان حذف «محمد رسول الله» از جشنواره اسکار را ناشی از رفتار کینه توزانه مخالفان اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در آستانه فرارسیدن موعد سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، حذف فیلم «محمد رسول الله» از مراسم اسکار و افشای اسامی هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر باعث واکنش های در دنیای سینما شد.
 
واکنش تهیه‌کننده «محمد رسول‌الله» به اقدام اسکار

در پی حذف فیلم محمد رسول الله از راهیابی به مسابقه فیلم های خارجی زبان جشنواره اسکار 2016، شرکت سینمایی «نور تابان» که سرمایه‌گذار، تهیه کننده و پخش کننده فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) است  به ارائه توضیحاتی پرداخت و این اقدام را ناشی از رفتارهای کینه توزانه مخالفان اسلام دانست و انتخاب نشدن این فیلم فاخر ارزشها و ویژگی های والای این فیلم را نمی کاهد و این اثر ماندگار خواهد شد.

افشای اسامی هیئت انتخاب جشنواره فجر
فریدون جیرانی،علیرضا شجاع نوری،رضا مقصودی، شهرام اسدی،حسین کرمی،محمد باقر قهرمانی و محمد احسانی اعضای هیئت انتخاب سی و چهارمین جشنواره ملی فیلم فجر هستند که به طور غیر رسمی اسامی آن ها فاش و در سایت های سینمایی منتشر شده و منبع این خبر همچنان نامشخص است.
 
اخبار جدید از «هنر و تجربه» جشنواره فیلم فجر  
به گزارش مدیر سینمای هنر و تجربه بیش از 72 فیلم در این بخش به دبیرخانه جشنواره‌ی فیلم فجر رسیده است و هیات انتخاب بخش هنر و تجربه جشنواره فیلم فجر کار بازبینی آثار رسیده به این بخش را آغاز کرده است.

برای اولین بار آثاری که مجوز ساخت ویدئویی دارند، در بخش «هنر و تجربه» از سوی هیات انتخاب مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
 
سوت پایان و معرفی برگزیدگان جشنواره‌ی حقیقت  
نهمین دوره برگزاری جشنواره «سینماحقیقت» با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت به خط پایان رسید.
 
این جشنواره در بخش ملی(مستند کوتاه، نیمه بلند، بلند، پژوهش و همچنین بخش «محیط زیست و بحران آب») و در بخش بین الملل نیز (مستند کوتاه، نیمه بلند، بلند و «جایزه بین‌المللی شهید آوینی») برگزیدگان خود را شناخت.
 
 برگزیدگان این جشنواره پس از دریافت هدایای خود از مسئولان سینمایی درخواست توجه ، حمایت و جذب سرمایه در این بخش از سینما را داشتند.
 
رسانه ملی، تنها حامی تبلیغاتی« شاهزاده روم»  
انیمیشن «شاهزاده روم» ساخته هادی محمدیان، حدود 350 هزار نفر را به سینماهای کشور جذب کرده و نزدیک به دو میلیارد و 300 میلیون تومان فروش کرده است با اینکه به گفته عوامل هیچ بلیط نیم‌بها و یا رایگانی در میان نهادها و سازمان‌ها توزیع نشده است.

«شاهزاده روم» که به گفته تهیه کننده آن تبلیغات شهری نداشته ، تنها از طریق رسانه ملی حمایت تبلیغاتی شده است.

این انیمیشن عنوان ششمین فیلم پر فروش سینماهای لبنان به خود اختصاص داده و قرار است این فیلم در آلمان نیز اکران شود،ضمن اینکه همزمان با اکران در ایران و لبنان، در سینماهای کشور انگلستان نیز روی پرده است.

جدیدترین اخبار صدور مجوزهای سینمایی
 
*صدور مجوز ساخت برای سه فیلم کوتاه  
در جلسه ۲۹ آذر شورای پروانه ساخت ویدیویی برای سه فیلمنامه کوتاه با عنوان‌های «مردی با زخم هایش» به تهیه کنندگی و کارگردانی علی اصغر احمدیی مقدم، «به خاطر عزیز» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد رضا زمانی و «ع.س.ک» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسام الدین نوروزی پروانه صادر کرد.
 
*سه کارگردان پروانه ساخت گرفتند
فیلم نامه های « هفت خط» به تهیه کنندگی  سید محسن وزیری و به کارگردانی و نویسندگی قدرت الله صلح میرزایی با موضوع خانوادگی ( کمدی) ، «ساحل امن» به تهیه کنندگی روح الله خوشکام و به کارگردانی کرامت پور شهسواری با موضوع توطئه سیاسی ( پلیسی) و « به کودکان شلیک نکنید» به تهیه کنندگی سید سعید سید زاده و به  کارگردانی و نویسندگی انسیه شاه حسینی با موضوع توسعه طلبی آمریکا در منطقه (درام) موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.
 
نتایج جلسه‌ هفتگی شورای صنفی نمایش 

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در جلسه این هفته این شورا از حضور مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر شورای سیاست‌گذاری و راهبردی سینمای کودک وهیئت همراه برای رایزنی در زمینه اکران فیلم‌های کودک خبر داد.
 
در این خصوص علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و فرشته طائر پور دبیر شورای سیاست‌گذاری و راهبردی سینمای کودک به مطرح کردن پیشنهادات و نظرات خود در زمینه وضعیت اکران فیلم های سینمای کودک پرداختند.

در بخش دیگری از جلسه،  اعضای شورای صنفی نمایش در خصوص اکران فیلم «پی 22» ساخته حسین قاسمی جامی و با بازی امین حیایی ،هادی ساعی، افسانه بایگان، نسرین مقانلو و الهه حصاری در گروه کوروش به جای فیلم سینمایی ناهید تصمیم گرفتند.
سایر فیلم ها به دلیل کف فروش بالا به نمایش خود ادامه می دهند.
 
نشست خبری چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت
نشست خبری چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، محمد حسین نیرومند رئیس انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و محمد خزاعی دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت رئیس انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به بیان توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره و افزایش بخش های این جشنواره پرداختند.
 
چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت 24 بخش دارد و شامل مستند ‌، فیلم کوتاه‌، تله فیلم ‌، سریال‌، پویا نمایی‌، نماهنگ‌، قلم طلایی‌ و30موضوع در دو بعد ملی و بین‌الملل است.
 
مهلت ارسال آثارتا 15 اردیبهشت 95 و اولویت جشنواره با فیلم‌هایی است که برای اولین بار نمایش داده می‌شود.
 
چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت با دبیری محمد خزاعی سال آینده  در تهران برگزارخواهد شد
 
فراخوان بازیگری یک کارگردان دیگر   
همایون اسعدیان کارگردان سینما، دخترها و پسرهای بین سن 18 تا 25 سال را برای فیلم جدیدش با عنوان «یک روز بخصوص» فراخوان منتشر کرد.
 
برای انتخاب بازیگران این فیلم که قرار است اوایل بهمن ماه ساخته شود، از دخترها و پسرهای بین سن 18 تا 25 سال خواسته شده تا عدد 1 را به سامانه‌ی 3070 ارسال کنند
 
حکمی که حسین پارسایی از ایوبی گرفت
حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی با صدور حکمی حسین پارسایی را به سمت مدیرکل دفتر نمایش خانگی، مستند و کوتاه منصوب کرد.

حسین پارسایی پیش از این ریاست مرکز تئاتر شهر، ریاست مرکز هنرهای نمایشی و مدیریت عامل بنیاد فرهنگی رودکی را برعهده داشته وعضو کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی و... بوده است   
 
دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر منصوب شد  

محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با صدور حکمی سیدعلی احمدی، مدیر عامل موسسه تصویر شهر را به عنوان  دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر منصوب کرد.
     
داوری مسابقه عکس و فیلم «گزارش یک نگرانی»   
مهدی دل خواسته و آرش صادقی به عنوان دبیران هیأت انتخاب بخش عکس و فیلم جشنواره «گزارش یک نگرانی» معرفی شدند.

آخرین مهلت ارسال عکس و فیلم به دبیرخانه جشنواره 15 دی ماه 1394در نظر گرفته شده و سید جواد رضویان بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون، دبیر دومین جشنواره فیلم و عکس «گزارش یک نگرانی» است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۴ دی ۱۳۹۴
حیف این فیلم که به یک جشنواره سیاسی فرستاده شد متاسفم
آخرین اخبار