سینما درهفته ای که گذشت؛

دیدار خصوصی ایوبی با مجلسی‌ها

رئیس سازمان سینمایی که عصر 23 آبان و قبل از حضور در جشنواره فیلم کوتاه به مجلس رفته بود اعلام کرد که دیدارش با نمایندگان مجلس دیداری خصوصی بوده است.

به گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الله ایوبی که پیش از حضور در جشنواره فیلم کوتاه به مجلس شورای اسلامی رفته بود، بعد از حضور در پردیس سینمایی «چارسو» و در حاشیه بازدید از جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره محتوای دیدارش با نمایندگان مجلس گفت‌: این دیدار یک ملاقات کاملا خصوصی و دوستانه بود.  با یکی از بزرگان مجلس گفت‌وگویی داشتیم اما این گفت‌وگو هیچ ارتباطی به سینما نداشت. 

ایوبی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال جایگزینی مدیر دیگر به جای فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ، تاکید کرد:‌ این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم. آقای فرخنده کیش تازه دارد در کارش مستقر می‌شود و به هیچ وجه تاکنون به مسأله تغییر ایشان فکر نکرده‌ام. 

هادی مشکات درگذشت
هادی مشکات ظهر جمعه  22 آبان ماه بعد از یک دوره‌ بیماری در سن 90 سالگی در بیمارستان لبافی‌نژاد درگذشت. 

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد هادی مشکوة - هنرمند فقید سینما - 24 آبان ماه برگزار شد. 

اظهارات مجیدی واکران خارجی «محمد رسول‌الله» 
مجید مجیدی با اعلام اینکه فیلم «محمد رسول الله» در کشورهای نروژ ، سوئد به نمایش درخواهد آمد، گفت: اولین اکران عمومی این فیلم در خارج از کشور همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) در ترکیه خواهد بود. 

کارگردان فیلم «محمد رسول الله(ص)» که روز 23 آبان ماه در مراسم نمادین در دبیرستان پسرانه‌ی «نظام مافی» تهران حضور یافت و در یکی از کلاس‌ها، فیلمنامه‌ی «بچه‌های آسمان» را به عنوان معلم تدریس کرد‌. 

وی در خصوص نمایش فیلم «محمدرسول الله(ص)» در خارج از کشور اظهار داشت: اکران این فیلم در عرصه‌های جهانی باوجود کارشکنی‌های کشورهای عربی مثل عربستان سعودی، آغاز شده و «محمد رسول الله(ص)» در کشور دانمارک که چند سال قبل توهینی را نسبت به ساحت پیامبر انجام داده بودند، به نمایش درآمد. نمایش فیلم در سینماهای دانمارک با موفقیت همراه بود و تعدادی از مسلمانان درخواست کردندتاین فیلم به صورت سمبولیک در مسجد امام علی(ع) این کشور که یکی از مساجد مهم است‌، نمایش داده شود که در آنجا با استقبال زیادی روبرو شد. 

مجیدی همچنین خبر داد: پس از لهستان به سوئد، نروژ می‌رویم و بعد از آنجا نیز فیلم «محمد رسول الله(ص)» را در خانه سینمای ایتالیا برای دست اندرکاران سینمای این کشور نمایش می‌دهیم. 

رونمایی پوستر «ناهید» همزمان با اکران 
پوستر فیلم سینمایی «ناهید» به کارگردانی «آیدا پناهنده» و به تهیه‌کنندگی «بیژن امکانیان» که از روز چهارشنبه 27 آبان‌ماه جاری، اکران آن در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌شود، رونمایی شد. 

«ناهید» از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که توسط شرکت «نوری پیکچرز» پخش بین‌المللی می‌شود؛ تاکنون در جشنواره‌های مختلفی به نمایش درآمده و چندین جایزه معتبر سینمایی از جمله جایزه «آینده درخشان» بخش «نوعی نگاه» شصت و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کن» فرانسه را نیز از آن خود کرده است. 

اکران عمومی فیلم سینمایی «ناهید» از 27 آبان‌ توسط مؤسسه «رسانه نیکان فیلم» در سینماهای تهران و شهرستانهای سراسر کشور آغاز می‌شود. 

«هنر و تجربه» به کاشان رسید 
شهر «کاشان» هم به شهرهای اکران کننده فیلم‌های هنر و تجربه اضافه شد. 

مجتمع سینمایی بهمن «کاشان» جدیدترین سینمایی است که به سینماهای گروه هنر و تجربه اضافه شده و قرار است با حضور مجید برزگر و نمایش فیلم «پرویز» افتتاح شود. 

این مجتمع سینمایی توسط گروه هنروتجربه و با همکاری موسسه بهمن سبز حوزه هنری به جمع سینماهای گروه هنر وتجربه پیوسته است. 

کاشان پس از مشهد ،اصفهان ،گرگان ،اهواز و زاهدان جدیدترین شهری است که به شهرهای نمایش دهنده فیلم های گروه هنر و تجربه پیوسته است.

اعلام اسامی فیلم‌های «مسابقه بین‌الملل» سینما حقیقت 
در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره، 27 فیلم مستند از 25 کشور دنیا پذیرفته شده‌اند که در سه بخش مستند‌های کوتاه، نیمه‌بلند و بلند به رقابت می پردازند. 

* مستندهای کوتاه: «آن سوی تپه‌ها» _ترکیه، «آواز چوپان»_ ارمنستان، لهستان، «تیندال»_ایتالیا)، «تولد یک بازیگر»_سوئیس)، «حفظ تعادل»_اتریش، «فراری‌ها»_ پرتغال، قصه عشق؛ جنون و مرگ (میخائیل باستوس گوتیرز/ شیلی)، نقطه آغاز (میشل شزنیک/ لهستان)، مادر (ماریا گارسیا‌گویا/ مجارستان)، واحد برتر (ترزا ژپی‌یک/ لهستان)، همین جاست! (راینر کومرز/ آلمان)، یک میلیون گام (اوا استوتز/ آلمان، ترکیه) 
* مستندهای نیمه‌بلند: آلن، مردی در عصر مسیح (آرکو اُک/ استونی)، الامایار، دو سفر (ماریان لوینسکی، آنتونیو بیگینی/ سوئیس، ایتالیا)، پایان دنیا (مونیکا پاولوچک/ لهستان)، جیانو (فرانچسکو دنجیووانی/ ایتالیا)، خانواده چچنی (مارتین سولا/ آرژانتین)، خانه سفید (آلکساندرا ماکیوژک/ مکزیک، لهستان)، سوناکالی (بهجراج بهات/ نپال)، سینما کابل (لوئی مونیه/ فرانسه، افغانستان) 

* مستندهای بلند: اتفاق خوبی در راه است (هانا پولاک/ دانمارک، لهستان)، پرستار شب (هرمس پارالوئه‌لو/ اسپانیا)، دشت نمک شوریر (ایوان اسنوویکف/ شیلی، آلمان)، من بلفاست هستم (مارک کوزینس/ انگلستان)، دیوارنگاران (امیر آرسامس اسکندری/ فنلاند، دانمارک، سوئد)، 16 سال تا تابستان (لو مک‌لوهان/ اسکاتلند، ایسلند)، عشق من، از آن رودخانه مگذر! (جین مویانگ/ کره جنوبی) 
جوایز بخش

جوایز بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره سینماحقیقت نیز تندیس فیروزه‌ای جشنواره، دیپلم افتخار و سه جایزه نقدی 3000، 4000 و 5000 دلاری به کارگردانان سه بخش مستندهای کوتاه، نیمه‌بلند و بلند است؛ ضمن اینکه دو جایزه 2000 دلاری نیز به عنوان جایزه ویژه هیات داوران به منتخبین اهدا خواهد شد. 

نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای 22 تا 28 آذرماه 1394 و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار