مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال جاری 135 مرکز عرضه مرغ زنده در شهرستان‌های بویراحمد و دنا جمع‌آوری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛عبدالله بهمنش ، عرضه مرغ زنده در سطح شهرها را ممنوع دانست و اظهار داشت: مراکز عرضه مرغ زنده فاقد مجوز هستند و فعالیت آن‌ها غیر قانونی است.

مدیر‌کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری جلسات متمادی با حوزه قضایی، استانداری، نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی در راستای جلوگیری از عرضه مرغ زنده فاقد مجوز تصریح کرد: اجرای طرح جمع‌آوری مرغ زنده در استان 90 درصد موفق بوده است.

وی، عرضه مرغ زنده را به علت انتشار انواع بیماری برای انسان و صنعت مرغداری مضر دانست و گفت: پلمب واحدهای عرضه مرغ زنده در شهرستان‌های کهگیلویه جدی گرفته نشده است.

بهمنش افزود: سال جاری 37 مرکز عرضه مرغ زنده در شهرستان دنا و 98 مورد از این مراکز در بویراحمد با همکاری مالکان پلمب شد اما در دیگر شهرستان‌ها به علت جدی نگرفتن موضوع هم‌چنان فعالیت مراکز عرضه مرغ زنده ادامه دارد.

این مسئول عرضه مرغ کشته آماده طبخ را جایگزین این مراکز خواند و گفت: هدف سازمان دامپزشکی تعطیلی و بیکاری متصدیان این مراکز نیست بلکه به بهداشت عموم باید مورد توجه قرار گیرد.

بهمنش تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده اتاق اصناف تسهیلات خرید یخچال برای نگهداری مرغ کشته در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

انتهای پیام /ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.