هم اکنون پنج شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعالیت می کنند که با ثبت 5 شرکت در حال ثبت این رقم به ده شرکت دانش بنیان خواهد رسید .

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: درحال حاضر 5 شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید محصولات سلامت مورد نیاز جامعه در حال انجام کار تحقیقاتی هستند.

هوشنگ رفیق دوست افزود : مراکز رشد دانشگاه‌ها به عنوان مراکز حمایتی در جهت پشتیبانی از ایده‌ها و تفکراتی با ثمره اشتغالزایی، محصول آفرینی و درآمد‌زایی برای شرکت دانش‌بنیان و صاحبان ایده اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه محصولات دانش‌بنیان، ثمره پیوند پژوهش، فناوری و نیاز جامعه است، افزود: هم‌اکنون هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه‌های مختلفی از جمله گیاهان دارویی، تجهیزات پزشکی و فناوری اطلاعات سلامت درحال فعالیتند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد : با توجه به اقبالی که حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در ایجاد طرح‌های دانش‌بنیان دارد می‌توان به این حوزه امیدوارانه‌تر پرداخت.

وی افزود: مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از تمامی افرادی که تمایل به مطرح کردن طرح‌های پژوهشی که منجر به تولید محصول می‌شود، با در اختیار گذاشتن امکانات تجهیزات و آزمایشگاه‌ها و نیز اعتبارات در دسترس، حمایت می‌کند .

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اذغان داشت: پژوهشگران می‌توانند برای اطلاع از نحوه برخورداری از حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از طرح های دانش بنیان به مرکز رشد واقع در معاونت تحقیقات و فناوری این دانشگاه مراجعه کنند .

انتهای پیام/پ

برچسب ها: شرکت ، دانش ، بنیان ، علوم ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.