رئیس دانشکده پزشکی زاهدان گفت: اولین دوره آزمون سنجش صلاحیت بالینی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بصورت آزمایشی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران زاهدان  قاسم میری‌علی‌آباد افزود : اولین دوره آزمون سنجش صلاحیت بالینی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مرکز مهارتهای بالینی بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) این شهرستان به صورت آزمایشی برگزار شد.

وی تصریح کرد : این آزمون که برای اولین بار در مجموعه علوم پزشکی زاهدان با شرکت 51 نفر از کارورزان پزشکی برگزار شد که 43 نفر از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و تعداد 8 نفر از دانشگاه علوم پزشکی زابل در این آزمون شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد : هدف از برگزاری این آزمون، سنجش میزان درک دانشجویان از مسائل علمی مطرح شده در کلاس‌ها و توانمندی آنها جهت ورود به جامعه برای ارائه خدمات درمانی به مردم است.

میری‌علی‌آباد افزود: در این آزمون 14 ایستگاه سوال طراحی و مدت پاسخگویی به هر ایستگاه 6 دقیقه در نظر گرفته شده بود.

وی گفت: آزمون مهارتهای بالینی و عملی دانشجویان در زمینه‌های اخذ شرح حال بیمار، توانایی و نحوه برقراری ارتباط با بیمار، معاینه فیزیکی و انجام پروسیجرها را به چالش کشید و با توجه به اینکه این دوره آزمون بصورت آزمایشی برگزار شد، کسانی که در این آزمون حد نصاب نمره قبولی را کسب نمایند گواهی معتبر دریافت و دوستانی که موفق به کسب نمره قبولی نشوند، بایستی در مرحله بعدی آزمون که در بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، شرکت کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.