مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: تولید پویانمایی در خدمت سوادآموزی در سیستان و بلوچستان با همکاری صدا و سیما و آموزش و پرورش در استان اانجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،علیرضا نخعی افزود : طرح پویانمایی در خدمت سوادآموزی در سیستان و بلوچستان با تعامل صدا و سیما و آموزش و پرورش اجرا می‌شود که در این طرح پیامهای تربیتی، فرهنگی، سوادآموزی و اثربخشی سواد به شکل روشن و واضح در قالب هنری طراحی شده است و ریتم کار پرنشاط و هیجانی است تا مخاطب از آن لذت ببرد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در 32 قسمت و از سال قبل پیش‌تولید آن شروع شده و امسال به پایان رسیده، تصریح کرد : موضوع هر قسمت تدریس یک حرف الفبا است و در این طرح حرکات بر مبنی انیمشن حالت طنز دارد و چون اکثرا افراد مخاطب بی‌سواد بزرگسال هستند شخصیت‌پردازی و بازیهای‌کاراکتری حول محور شخصیت بزرگسالان طراحی شده است و شخصیت‌های آن سیستان و بلوچستانی هستند.

وی بیان کرد: سعی بر این بوده تا قابلیت بومی با اصالت مردم سیستان و بلوچستان حفظ شود و انیمشن در صدا و سیمای استان با هدف آموزش اثرگذار و ترغیب و تشویق بی‌سوادان با الفبای آموزشی انیمشن ساخته شود و این روش، تاثیرپذیری زیادی در بعد فرهنگی دارد.

وی با اشاره به تحصیل 2400 کودک باز مانده از تحصیل در امسال ، افزود: در سال آینده الباقی 6000 دانش آموز باز مانده از تحصیل به آموزش و مدرسه روی می‌آورند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.