کشفیات فرآورده های نفتی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 88 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،از زاهدانمدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان گفت: حدود سه میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی قاچاق در 9 ماه نخست سال جاری در این منطقه کشف و ضبط شده است.

اعتصامی افزود: کشف این حجم وسیع فرآورده های نفتی در منطقه زاهدان صرف نظر از تلاش های شبانه روزی نیروی نظامی و انتظامی حکایت از خروج گسترده و غیر قانونی این فرآورده ها از مرزهای جنوب شرق کشور دارد.

وی اظهار کرد : بیشترین میزان فرآورده های مکشوفه در این مدت در منطقه نفتی زاهدان را نفت گاز با دو میلیون و 423 هزارو 626 هزار لیتر تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: بنزین با 242هزارو 300لیتر و نفت سفید با 254 هزارو 781 لیتر میزان کمتری از فرآورده های نفتی مکشوفه رابه خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: تفاوت قیمت فرآورده های نفتی در دوسوی مرزها، وسوسه کسب سود سرشار، عدم وجود زیرساختهای مولد و اشتغالزا در سیستان و بلوچستان باعث شده تا سودجویان این فرآورده ها با استفاده از شگرد های مختلف سعی درقاچاق انواع مواد سوختی داشته باشند.

وی اجرای طرح تحویل سوخت براساس پیمایش، بازدید سرزده از مصرف کنندگان سوخت با همکاری سازمانهای متولی، اجرای طرح کدینگ کارتهای هوشمند سوخت به منظور جلوگیری از سوختگیری کارتهای مهاجر و کنترل باک کامیون های ترانزیت درپایانه های مرزی را بخش از تلاش های منطقه زاهدان در راستای اجرای سیاست های کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان در کاهش قاچاق سوخت در سالهای اخیر ذکر کرد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.