معاون درمان پیشین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کرمانشاه با طرح تحول سلامت، زایمان سزارین حدود 5 درصد در سال 93 کاهش داشت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛معاون درمان پیشین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کرمانشاه با طرح تحول سلامت، زایمان سزارین حدود 5 درصد در سال 93 کاهش داشت.

حمیدرضا شتابی اظهار داشت: در یک و نیم  سال گذشته، یک میلیون و 164 هزار بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند که با اجرای طرح کاهش فرانشیز، هزینه درمان این افراد برای دانشگاه علوم پزشکی 150 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت، درصد زایمان سزارین از 53.96 درصد در سال 92 به 48.7 درصد در سال 93 رسید، در ضمن، کاهش مرگ و میر مادران بازدار از 8 مورد در سال 92 به 3 مورد در نیمه نخست امسال رسید.

معاون درمان پیشین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ماندگاری پزشکان در شهرستان‌ها را از دیگر مزایای طرح تحول نظام سلامت در استان دانست و تاکید کرد: در سال 92،  98 پزشک در شهرستان‌ها داشتیم که 12 نفر از آنها تمام وقت بودند و اکنون این رقم به 168 پزشک رسیده که 164 نفر از آنها تمام وقت هستند.

شتابی اضافه کرد: همچنین در طرح ارتقاء کیفیت ویزیت، 4.7 میلیون نفر در استان ویزیت شدند، همچنین، در این مدت 30 هزار بیمار نیز از  تخت‌های ویژه شیمی درمانی استفاده کردند.

معاون درمان پیشین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این مدت،در 127 مورد پرواز اورژانس هوایی، 208 بیمار به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: مقرر شده کرمانشاه قطب سیزدهم سرطان در کشور باشد، در این راستا بیمارستانی برای تشخیص و درمان سرطان راه‌اندازی خواهد شد که اولین بیمارستان بخش خصوصی کشور است.

معاون درمان پیشین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وجود 1240 موسسه پزشکی در استان، از انجام 1794 مورد بازدید از این مراکز خبر داد که به 349 مورد نیز تذکر داده شده است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.