مخترع کرمانشاهی ضد یخ محلولی با حجم کم و سازگار با محیط زیست و ارزان اختراع کرده است و تا دمای منفی 32 درجه هم قابلیت ذوب برف و یخ دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مخترع کرمانشاهی ضد یخ محلولی با حجم کم و سازگار با محیط زیست و ارزان اختراع کرده است و تا دمای منفی 32 درجه هم قابلیت ذوب برف و یخ دارد.

مخترع و مدیرعامل شرکت دانش بنیان جهان زرکاوان کرمانشاه گفت: پایه ساخت این ضدیخ از دولومیت است و تا دمای 32 درجه سانتیگراد زیر صفر را هم بدون یخ زدگی تحمل می‌کند.

علیرضا قنبری تاکید کرد: این ضد یخ جایگزین مناسب شن و ماسه و نمک برای برف‌روبی و جلوگیری از یخ زدگی خیابانها و جاده‌ها است و در مقایسه با شن و ماسه و نمک مصرفی، یک دهم حجم این مواد ضد یخ محلول کافی است که برف جاده‌ها و خیابانها را آب کند.

وی افزود: این ضد یخ محلول، سازگار با محیط زیست است و مخرب آسفالت نیست.

قنبری اذعان داشت: در حال حاضر این نوع ضد یخ در خارج از کشور هم تولید می‌شود، اما هزینه خرید و وارد کردن آن به کشور به قدری بالاست که تنها با پرداخت هزینه‌ جابجایی آن به داخل کشور می‌توان از ضد یخ تولید داخل استفاده کرد.

وی با اشاره به ثبت اختراع این محصول گفت: این محصول تجاری سازی هم شده و در حال حاضر در چند استان به فروش هم رسیده است.
قنبری همچنین از استفاده از این محصول در برف روبی خیابانهای اصلی شهر کرمانشاه در بارش‌های اخیر برف استفاده کرد.

وی افزود: توان تولید این نوع ضد یخ برای تامین نیاز تمام کشور وجود دارد، برای این کار نیاز به تجهیزاتی در حد یک کارخانه پتروشیمی داریم و در صورت حمایت‌های مالی می‌توانیم تمام نیاز داخلی کشور به ضد یخ را تامین کنیم.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.