مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: پژوهش باید در آموزش و پرورش راه حل عینی برای برون رفت از مشکلات جدی درون کلاس ،مدرسه،دانش اموز ،معلم ،محتوای کتاب های درسی به دنبال داشته باشد.

پژوهش باید در آموزش و پرورش راهی برای برون رفت از مشکلات باشد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پاشایی  گفت:در چشم انداز 20ساله نظام و سیاست های کلی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فن آوری مخصوصا توجه به آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت سهم پژوهش طبق هدف گذاری از تولید ناخالص ملی قرار است به 4 درصد برسد.

وی گفت :مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نظام آموزشی کشور در حوزه روش ها،محتوا،اجرا،ارزش یابی و ارزیابی منابع انسانی قطعا باید به سوی پژوهش محوری حرکت بکند.

پاشایی خاطر نشان ساخت:مرکز ثقل توجه آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید توجه به پژوهش در در حوزه تعلیم و تربیت است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود:اگر بخواهیم آموزش و پرورش به جایگاه والای خود برسد راهی به جز پرداختن به حوزه پژوهش به معنی اعم کلمه نداریم.

وی تاکید کرد:ما در آموزش و پرورش به دنبال پژوهش های بنیادی و کاربردی دانشگاهی نیستیم و هزینه ها و برنامه ریزی ها به این سمت نیست و پژوهش در این حوزه نیاز به پاسخ قطعی و عینی برای چالش ها و نیازها که عملا در حوزه تعلیم و تربیت با آن مواجه هستیم، دارد.

پاشایی تصریح کرد:پژوهش باید در اموزش و پرورش راهی برای برون رفت از مشکلات جدی درون کلاس ،مدرسه،دانش اموز ،معلم ،محتوای کتاب های درسی، داشته و کاملا عینی حل کند.

وی خاطر نشان ساخت:در دوساله گذشته توجه به پژوهش های دانش آموزی مورد توجه قرار گرفته و در 39 منطقه و نواحی استان پژوهش سرای دانش اموزی وجود دارد و اولین پژوهش سرای روستایی نیز در استان آذربایجان شرقی برای گسترش حوزه پژوهش در سراسر استان ایجاد شده است.

مدیر کل در ادامه تصریح کرد: آموزش و پرورش بدنبال تربیت پژوهشگران حرفه ای برای آینده نیست بلکه رسالت اصلی این است که دانش آموزان را در زندگی عملی توام با پرسش گری ، جست و جو و کنجکاوی معنا دار،هدف مند،تفکر انتقادی برای فردای کشور بسازیم.

وی گفت:پرسش گران امروز پژوهشگران فردا خواهند بود و در اموزش و پرورش مجبور به کاربست همه یافته های مکرر و مشابه پژوهش های نیستیم و یافته های پژوهشی را می طلبیم که از درون کلاس،مدرسه،بدنه آموزش توسط مربیان و معلمان ایجاد شده است تا آنها منبعی برای شناخت و دانش افزایی باشند نه نقشه راه یادگیر در کلاس درس.

پاشایی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید پنجره ای برای احیای مجدد امر پژوهش ایجاد شده و در استان آذربایجان شرقی انگیزه بالایی برای این کار وجود دارد و تلاش های استاندار محترم استان برای ایجاد منطقه ویژه علم و فن آوری ربع رشیدی و برگزاری نمایشگاه های فن اوری در استان نمادی از توجه مسئولان استان به پژوهش دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد :پژوهش در متن زندگی،متن مدرسه،روح فراگیران جریان داشته باشد و اختصاص به قشر خاص نداشته باشد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.