دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه از آمادگی مرز خسروی برای میزبانی از دو میلیون زائر اربعین خبر داد.

سیدجعفر امامیان دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به تردد یک میلیون زائر از مرز خسروی در سال گذشته، گفت : مرز خسروی قدیمی‌ترین مرز تردد زوار عتبات عالیات است که متاسفانه در دهه ۹۰ بنا به مشکلاتی این مرز تعطیل و پس از چند سال مجدداً بازگشایی شد.

وی افزود: خوشبختانه از زمان بازگشایی مرز سال به سال شاهد افزایش تردد زوار هستیم و امیدواریم این مرز به جایگاه اصلی خود برگردد.

امامیان از پیش بینی تردد ۱.۵ تا دو میلیون زائر در اربعین امسال از مرز خسروی خبر داد و افزود: تمام اقدامات برای میزبانی از این تعداد زائر در مرز انجام گرفته است.

وی با اشاره به تقویت گیت‌های عبوری زوار در مرز خسروی گفت: در اربعین امسال بیش از ۷۰ گیگ در این مرز فعال خواهد بود.

امامیان با اشاره به استقرار سامانه امام سجاد (ع) در مرز خسروی، گفت: با وجود این سامانه بررسی مدارک شناسایی زوار در مرز با سرعت بیشتری انجام شده و تردد زوار در مرز تسریع می‌شود.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه یکی از چالش‌های اصلی در اربعین امسال را گرمای هوا عنوان و تصریح کرد: در همین راستا اقدامات بسیاری جهت جلوگیری از گرمازدگی زوار در مرز انجام گرفته است.

وی از تکمیل سایبان در محوطه پایانه خسروی خبر داد و افزود: در تلاشیم سایبان‌های موقتی را هم در فواصل مناسبی برپا کنیم تا زوار در گرمای هوا کمتر اذیت شوند.

وی افزود: در بحث سایبان، مقداری در مرز منذریه عراق دچار مشکل هستیم که صحبت‌هایی در این زمینه با وزیر کشور عراق صورت گرفته و قول مساعد در زمینه رفع این مشکل را دریافت کرده‌ایم.

امامیان با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰ کارخانه یخ‌سازی در استان گفت: خوشبختانه مشکلی در زمینه تامین آب و یخ برای زوار نداریم.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه در زمینه درمان هم به میزان کافی دارو و به ویژه سرم جهت درمان بیماران گرمازده تدارک دیده شده است.

امامیان با اشاره به آماده سازی ۱۰۳ هکتار پارکینگ در مرز خسروی گفت: خوشبختانه سال گذشته علی رغم تردد بیش از یک میلیون زائر مشکلی در زمینه پارکینگ نداشتیم و در حال حاضر کمیته زیرساخت به طور جد در حال گسترش پارکینگ‌ها است تا امسال هم مشکلی ایجاد نشود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.