رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سرپل ذهاب گفت : فروردین پارسال بدنبال بارش‌های شدید باران بخشی از مسیر دسترسی به آبشار تخریب شد و بعد از زلزله کزمانشاه بازهم امکان بازدید از آن برای گردشگران بسیار دشوار شد. 

نادر رحیمی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرپلذهاب از گردشگران خواست تا زمان بازسازی و ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار پیران، از این جاذبه طبیعی بازدید نکنند.

نادر رحیمی با اشاره به فراز و نشیب‌هایی که پس از زلزله سال ۱۳۹۶ برای آبشار پیران بوجود آمده، اظهارکرد: در این زلزله بزرگ تمام زیرساخت‌ها و مسیر دسترسی به آبشار پیران به واسطه ریزش کوه و صخره‌های مسیر از بین رفت. 

وی افزود: طی چندسال اخیر اعتباراتی برای بازسازی مسیر دسترسی به این آبشار اختصاص یافت که از محل آن پارکینگ و حدود ۶۰۰ متر از یک کیلومتر مسیر دسترسی به آبشار بازسازی شد. 

وی تصریح کرد: هر چند امسال برای بازگشایی کامل مسیر حدود ۲۶ میلیارد ریال اعتبار به شرکت توسعه گردشگری به عنوان مجری پروژه داده شده، اما هنوز عملیات بازسازی و ایمن سازی مسیر آغاز نشده است. 

رحیمی خاطرنشان کرد: فروردین امسال بخشی از دامنه کوه پیش از رسیدن به محل محوطه پارکینگ آبشار دچار رانش زمین شد و عملا راه رسیدن به پارکینگ هم بسته شده است. 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر امکان بازدید از آبشار پیران برای گردشگران وجود ندارد، گفت: متاسفانه علیرغم هشدار‌هایی که داده می‌شود، برخی از گردشگران بی توجه به مخاطرات پیش رو، ماشین خود را پیش از محل رانش دامنه کوه و پارکینگ پارک کرده و با سختی خود را به آبشار می‌رسانند، در حالی که ممکن است در این مسیر با خطراتی روبرو شوند. 

رئیس میراث فرهنگی سرپلذهاب عنوان کرد: گردشگرانی که علاقمند به دیدن این جاذبه طبیعی زیبا هستند، می‌تواند از مسیر روستای ژاگله به بالادست آبشار بروند و از این محل آن را ببینند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.