رئیس اداره عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد از آغاز عملیات نظامی این کشور در سوریه، جنگنده های روسی 819 هدف متعلق به داعش را منهدم کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ژنرال آندری کارتاپولوف -- رئیس اداره عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه -- در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: "از 30 سپتامبر (8 مهر) که عملیات نظامی روسیه در سوریه آغاز شده است، 934 پرواز صورت گرفته است که در جریان آن 819 هدف متعلق به تروریست ها منهدم شده است."
 
وی افزود: "فقط در هفته گذشته، 363 سایت متعلق به داعش، از جمله 71 پست فرماندهی و ارتباطی، 10 کارگاه تولید مواد منفجره، 30 انبار مهمات و تجهیزات و 252 مرکز استحکامات و اردوگاههای آموزشی تروریست ها نابود شد."
 
نیروهای هوا-فضای روسیه حملات خود را به زیرساخت های تروریست های داعش و جبهه النصره دنبال می کنند. این در حالی است که ارتش سوریه نیز به حملات خود به تروریست ها و آزادسازی مناطق مختلف ادامه می دهد.
 
مأموریت اصلی عملیات روسیه در سوریه، ریشه کنی داعش و آوردن شرایط در چارچوب سیاسی است. طبق داده های مختلف، داعش در حال حاضر بین 30 هزار تا 80 هزار نیرو دارد. بنا بر اعلام ستاد مشترک ارتش روسیه، یگان های داعش متشکل از 40 هزار تا 50 هزار نیرو است.
 
روسیه از 30 سپتامبر بنا به تصمیم ولادیمیر پوتین -- رئیس جمهور این کشور -- و درخواست بشار اسد -- رئیس جمهور سوریه -- عملیات نظامی هوایی خود را علیه تروریست های داعش آغاز کرد. نیروی هوایی روسیه تاسیسات نظامی، مراکز مخابراتی و حمل و نقل و همچنین انبارهای تسلیحات و مهمات و سوخت متعلق به گروه تروریستی داعش را هدف قرار می دهد.
 
چهار ناو متعلق به ناوگان روسیه 7 اکتبر در دریای خزر، موشک هایی به مواضع داعش در سوریه شلیک کردند. تروریست ها در عملیات نظامی روسیه متحمل تلفات قابل توجهی شدند. از این رو، تاکتیک خود را تغییر داده و به مناطق مسکونی پناه بردند. آنها بسیاری از تسلیحات و تجهیزات خود را در جبهه مقابل نیروهای سوری از دست داده اند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۴
حملات روسیه تا نابودی وحوش داعشی ادامه یابد
آخرین اخبار