انجمن های میراث فرهنگی در شهرستان آمل راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، معاون فرمانداری ویژه آمل در جلسه تشکیل انجمن های میراث فرهنگی آمل با بیان این که میراث فرهنگی به عنوان دستاوردهای هر ملتی است که اهمیت بسیاری داشته و رهاوردهای گرانقدری با خود دنبال دارد، گفت: انسان زیبایی طلب است و زمانی آثار زیبایی را می بیند احساس شعف به او دست می دهد.

حسین احسانی افزود: میراث فرهنگی زمینه و شرایط ویژه ای برای توسعه اقتصادی و کسب درآمد است ولی متاسفانه آماری که در سطح بین المللی وجود دارد سهم چندانی از صنعت تورسیم نداریم که باید ساز و کارهای لازم فراهم شود.

معاون فرمانداری ویژه آمل با بیان این که میراث فرهنگی سند تاریخی خوبی می باشد، گفت: جهان امروز به وسیله پیشرفت و توسعه در عرصه های مختلف از جامعه شفاهی به جامعه کتبی تغییر هویت داده است که میراث فرهنگی ما را در شناخت ظرفیت ها و توانمندی ها آشناتر می کند که تشکیل انجمن های میراث فرهنگی نقش ارزنده ای در راستای تحقق برنامه های توسعه پایدار دارد.

محمدرضا شیدفر، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل در این جلسه با بیان این که به لحاظ انسجام و هماهنگی که وجود دارد آمل در حوزه میراث فرهنگی نمره خوبی را به خود اختصاص داده است، گفت: زیادبودن بسیاری از مواهب باعث فراموش زدگی می شود که تشکیل انجمن های میراث فرهنگی می تواند نقش خوبی در راستای پیشبرد درست امور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در روز تلفن های بسیاری از روستاها می شود که آثار تاریخی ما در حال تخریب است که برای اولین بار نام بعضی از آن ها به گوش ما می رسد که سازمان میراث فرهنگی مشکلات در خصوص یگان حفاظت و کمبود نیروها دارد که با وجود 10 نیرو در یگان حفاظت میراث فرهنگی آمل پاسخگوی حفاظت از این میزان حجم وسیع میراث شهرستان آمل نیستیم.

شیدفر تصریح کرد: انجمن های میراث فرهنگی دستور از ریاست جمهوری و زیربنای قانونی دارد که می توانیم شناسایی و حفاظت از آثار تاریخی آمل را با استفاده از ظرفیت های مردمی به نحوی شایسته در دستور کار قرار دهیم.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل ادامه داد: انجمن میراث فرهنگی شهرستان آمل با ریاست فرماندار و حضور جمعی از مدیران و صاحب نظران حوزه میراث فرهنگی تشکیل می شود که قرار است در بخش ها، دهستان ها و روستاها نیز این انجمن را ایجاد کنیم.

وی از وجود 2 موزه شهدا و تاریخ شهر در آمل خبرداد و بیان داشت: موزه های آمل از جمله موزه های نمونه و شاخص در شمال کشور هستند که انجمنی در این حوزه نیز تشکیل می شود.

در این جلسه بخشداران آمل نیز به بیان نقطه نظرات خود در راستای تشکیل انجمن های میراث فرهنگی و ضرورت شناسایی و حفاظت از آثار تاریخی پرداختند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.